Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halsband till iPod video

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-09 11:23

Jag tog en dock-kontakt (från http://home.swipnet.se/ridax/connector.htm) och ett skosnöre. Slog en knut i ändarna på snöret och stoppade in i kontakten tillsammans med lite lim och fick ett halsband till videon (fungerar naturligtvis till alla iPodar med dock-kontakt). Kan naturligtvis göras i svart, men jag hade inget svart skosnöre hemma Man kan ju välja något fräckare än ett skosnöre också om man har lust...

• Oregistrerad
  • 2006-04-09 12:38

Fräsigt. Dock väger ju apparaten ett och ett halvt hekto, så jag har den i fickan.

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-09 13:28

Tänk om dock-kontackten lossnar:S

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-09 16:01
Ursprungligen av troy100:

Tänk om dock-kontackten lossnar:S

Ja, då får man hoppas att den glider ner någonstans mjukt... Men om tjejerna vågar gå omkring med 2 carats diamanter värda en förmägenhet i ett tunnt halsband, så vågar jag riskera min iPod. Men det känns i alla fall säkrare än den tunna öglan i något mjukt material som finns på vissa skal...

• Medlem
  • 2006-04-09 21:38

är det bara jag som assocerar bilden med en självmordsbenägen iPod?
Fattas bara en liten pratbubbla; "Help me!"

Kul idé annars.

• Medlem
  • 2006-04-09 22:37

som rod sa ><, lite vågat.. skulle nog itne våga :_><

• Medlem
  • 2006-04-11 13:40

Jag fattar dock inte detta med halsband till mp3spelaren. Jag har den i fickan där den ligger tryggt och inte hoppar omkring när jag går. Om jag vill visa att jag har en ipod så tatuerar jag nog hellre in "Jag har en Ipod Video" i pannan än att har den i ett snöre runt halsen...

Dock var det påhittigt med kontakten, men jag skulle inte sätta mina pengar på att kontakten håller, köp en rulle gaffa och tejpa fast ipoden på bröstet istället, håller garanterat bättre

• Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-04-11 17:39
Ursprungligen av M1FFo:

Jag fattar dock inte detta med halsband till mp3spelaren. Jag har den i fickan där den ligger tryggt och inte hoppar omkring när jag går. Om jag vill visa att jag har en ipod så tatuerar jag nog hellre in "Jag har en Ipod Video" i pannan än att har den i ett snöre runt halsen...

Dock var det påhittigt med kontakten, men jag skulle inte sätta mina pengar på att kontakten håller, köp en rulle gaffa och tejpa fast ipoden på bröstet istället, håller garanterat bättre

Jag försöker hitta på något alternativt sätt att bära omkring mp3n... Anledning: Jag har för mycket annat i fickorna, typ mobil, nycklar, skolsaker osv. Men jag skulle inte vilja ha ett halsband, dock var idén ganska ball. Jag funderar på att ha nån fjärrkontroll och sedan placera ipoden i min ryggsäck...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-11 23:40
Ursprungligen av M1FFo:

Inte går jag runt och visar att jag har en iPod. iPoden hänger runt halsen innanför jackan. Tycker det är bra mycket mer praktiskt än att ha den i fickorna som alltid är fulla av annat eller gör det svårt att sitta ner (om man har den i jeans-fickorna). Har man den i jack-fickan, så är det ju alltid bök att ta ur iPoden när man inte skall ha på sig jackan längre.

Nej, halsband passar mig bra... nu måste ju erkännas att jag för det mesta använder nanon ute på stan....

• Medlem
  • 2006-04-11 21:26

hölster till mobilen var poppis kring sekelskiftet.... kanske ska ta upp det igen?

1
Bevaka tråden