Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ordna spellistor efter bokstavsordning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

e de nån som vet hur man ordnar spellistorna i ipod video efter namn ordning så de hamnar efter namn för de hamnar efter den man lagt in senast oftast e de nån som vet?

nå???

Helt säker? Jag har en Video 60GB där alla spellistor är sorterade utifrån bokstavsordning. Först siffror, sen bokstäver och sist ligger "On-the-go". Kommer inte ihåg att jag pillat något alls med ordningen etc. Skumt, för allt i iPoden brukar väl vara slaviskt i ordning...

Ursprungligen av biolotov:

Helt säker? Jag har en Video 60GB där alla spellistor är sorterade utifrån bokstavsordning. Först siffror, sen bokstäver och sist ligger "On-the-go". Kommer inte ihåg att jag pillat något alls med ordningen etc. Skumt, för allt i iPoden brukar väl vara slaviskt i ordning...

asså ja menar när man öppnar en spellista där sångerna är för där sorteras de efter senast tillagda..

Ursprungligen av _themusicas:

asså ja menar när man öppnar en spellista där sångerna är för där sorteras de efter senast tillagda..

Det är bara att trycka på knappen "namn" i den spellistan i iTunes (alltså den knappen ovanför kolumnen med låtnamn). Då sorteras de efter namn i iTunes och efter nästa syncning så är det även så i din iPod.

Ursprungligen av Archangel:

Det är bara att trycka på knappen "namn" i den spellistan i iTunes (alltså den knappen ovanför kolumnen med låtnamn). Då sorteras de efter namn i iTunes och efter nästa syncning så är det även så i din iPod.

ja ha testat men de ha inte funkat..

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-12 07:50

Efter att du sorterat på namn måste du högerklicka på spellistan och välja "Kopiera spelordning".

Ursprungligen av Spyder:

Efter att du sorterat på namn måste du högerklicka på spellistan och välja "Kopiera spelordning".

TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR TIPSET:)

Ursprungligen av Spyder:

Efter att du sorterat på namn måste du högerklicka på spellistan och välja "Kopiera spelordning".

Det skumma är att jag inte behöver göra det. När jgam syncar (har automatis syncning på) så kommer nya spelordningen med. Prövade just.

Ursprungligen av Archangel:

Det skumma är att jag inte behöver göra det. När jgam syncar (har automatis syncning på) så kommer nya spelordningen med. Prövade just.

JO, jag behöver inte heller "kopiera spelordning" det verkar fixa sig när jag synkar iPoden mot iTunes

1
Bevaka tråden