Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Display problem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-12 18:14

Vaknade i måndags morse och skulle ta min iPod för jag skulle på resa till Stockholm, vad får jag se när jag startar den? Jo, någon form av en bild eller hur man ska förklara det iaf. så ser jag inte själva menyn där jag ser vad det är för låt jag lyssnar på etc. Eftersom att jag har klickljudet i mina hörlurar så hörde jag att själva spelaren fungerar, jag testade att skrolla ner och wola! Ljudet fungerar iaf, men jag kan fortfarande inte se vilka låtar jag lyssnar på. Hur kan detta ha skett? Jag har inte fått något vatten eller någon annan form av något flytande i iPoden, den har enbart legat på skrivbordet. Det knepiga är att jag laddade iPoden i cirka 2 timmar genom min laptop innan jag gick och la mig dagen innan och då fungerade det att se menyn men alltså inte på morgonen dagen därpå.

Mitt problem är nu, vad kan detta kosta att ordna? Eftersom min garanti har gått ut så måste jag alltså betala detta helt själv vilket jag kan anta, kommer vara dyrt!

Bifogar en bild på iPoden för att visa er hur det ser ut när jag sätter på Nanon:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-12 20:51
Ursprungligen av Pada:

Mitt problem är nu, vad kan detta kosta att ordna? Eftersom min garanti har gått ut så måste jag alltså betala detta helt själv vilket jag kan anta, kommer vara dyrt!

Din display är trasig och måste bytas ut. Knappt värt pengarna om du måste betala själv. Men hur kan din garanti ha gått ut? Jag hade för mig att nanon lanserades i höstas, så den kan ju knappast vara ett år gammal?

Dessutom så är detta ett välkänt problem med vissa iPod nano, så du bör kunna ha ganska god framgång i att hävda din 3-åriga reklamationsrätt, dvs hävda att det är ett fabrikationsfel och att Apple skall stå för fiolerna oavsett garanti eller inte.

  • Medlem
  • 2006-04-12 21:01
Ursprungligen av ridax:

Din display är trasig och måste bytas ut. Knappt värt pengarna om du måste betala själv. Men hur kan din garanti ha gått ut? Jag hade för mig att nanon lanserades i höstas, så den kan ju knappast vara ett år gammal?

Dessutom så är detta ett välkänt problem med vissa iPod nano, så du bör kunna ha ganska god framgång i att hävda din 3-åriga reklamationsrätt, dvs hävda att det är ett fabrikationsfel och att Apple skall stå för fiolerna oavsett garanti eller inte.

Problemet är att jag inte har något kvitto, och kommer därav få betala det hela själv. Pris?

Ursprungligen av Pada:

Problemet är att jag inte har något kvitto, och kommer därav få betala det hela själv. Pris?

Om du har registrerat den på Apples hemsida behöver du inte ha något kvitto, räcker med serienummer.

  • Medlem
  • 2006-04-12 21:07
Ursprungligen av femton:

Om du har registrerat den på Apples hemsida behöver du inte ha något kvitto, räcker med serienummer.

Ah fanken, hur går jag tillväga då? Den är registrerad i mitt namn via Apples hemsida som sagt finns det något jag kan göra via Apples hemsida? Eller kan jag rättare sagt se om den är 110% reggad på Apples hemsida?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-12 21:39

www.apple.se/support/ipod/

Kolla garanti status - o sen anvand service requesten online.

  • Medlem
  • 2006-04-12 21:51
Ursprungligen av ufred:

www.apple.se/support/ipod/

Kolla garanti status - o sen anvand service requesten online.

Skrev in mitt serie nummer under "Support Coverage" på Apple's hemsida och fick fram detta:

"Our records indicate that your product is covered under Apple’s Limited Warranty and your estimated date of purchase was 3-Oct-05. Based on this data, your product will be covered by Apple service warranty for 174 more days."

Hur får man fram om den är registrerad på mig? Kan man inte få fram dom uppgifterna eller är det jag som hittar fel?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-12 22:02

Nae...datalagen typ(eller vad det heter)
Men ipoden behover inte vara reggad pa dig om du gor service online.
.

  • Medlem
  • 2006-04-12 22:33
Ursprungligen av ufred:

Nae...datalagen typ(eller vad det heter)
Men ipoden behover inte vara reggad pa dig om du gor service online.
.

Hur går jag tillväga om jag ska göra Servicen online?
Skriver ner vad som har hänt bla bla bla? Hur skickar jag iväg Nanon då?

BTW: Hur reggar man eller hur ser man att serie nummret är registrerat på mig på Apples hemsida? Går detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-13 11:12
Ursprungligen av Pada:

Hur går jag tillväga om jag ska göra Servicen online?
Skriver ner vad som har hänt bla bla bla? Hur skickar jag iväg Nanon då?

BTW: Hur reggar man eller hur ser man att serie nummret är registrerat på mig på Apples hemsida? Går detta?

Din nano finns ju i Apples system, så du har säkert inga problem att lämna in den på garanti-reparation. Bara anmäl den som trasig på deras hemsida så kommer de och hämtar upp den.

  • Medlem
  • 2006-04-13 12:57

Jag tror att det ska finnas en förklaring på support/garanti sidorna. Du fyller helt enkelt i det som behöver fyllas i (reklamationsblankett/garantiblankett-online) och får information om vad som ska göras antar jag. Lycka till i alla fall.

1
Bevaka tråden