Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handbrake PC

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

FixaT!

  • Medlem
  • 2006-04-11 08:47

Funkar Handbrake fullt ut till PC nu?

verkar inte som det, isf.. :/

  • Medlem
  • 2006-04-11 09:56
Ursprungligen av dootevall:

länken funkar inte....

Kan det nu

  • Medlem
  • 2006-04-11 21:24
Ursprungligen av dootevall:

Kan det nu

Dela gärna med dig av problemlösningen. Då blir säkert nån annan glad i framtiden.
Lite av poängen med ett forum.
ge och ta, u know...

Är inte bra på att förklara xD
---
PC!
(DVD Decrypter kan behövas...)
Använd HandBrake till win (den gör så du får undertext, ej mpeg-4 format) sen när det är klart tar du den filen som blev där till Videora iPod Converter (gör ipod format) .. Sen är det klart!

  • Medlem
  • 2006-04-12 13:13

Då skriver jag en liten guide hur man kan göra:

1. Koda filmen till datorn med DVD Decrypter (Eller DVD Shrink), för att få en .vob-fil på hårddisken.
2. Öpnna Handbrake för windows, välj den enhet som dvd-skivan fortfarande ska ligga kvar i (ev, använd en fusk-enhet med daemon tools om du inte har någon skiva). Handbrake läser du in skivan.
3. Väl Audio och video-inställningar som behagas, samt bitrate (jag tog 1500, kommer ju ändå gå ner till ca 500 med videora senare). Här väljer du även undertext.
4. På output, bläddra fram till den fil du har på hårddisken med filmen på (gjord av decrypter/shrink)
5. Tryck next, filmen kodas om, tog ca 1.10 för mig med en film på 1h 40min.
6. Starta videora, och koda .vob filen som finns på hårddisken som vanligt. Lägg över i iPoden, och voila, du har undertext!

om jag har "tv-serier" då?
en avi fil på min hdd.. sen en sub fil..
hur får jag in undertexter då?

du måste nog bränna in den i avi, eller ladda ner sånna serier med inbränd text. det har jag gjort nu med Prisonbreak och det funkar

  • Medlem
  • 2006-04-13 15:12

alternativt lära dig engelska...

Gammal tråd men jag behöver hjälp.
jag kom till steg 3:P

1. "bläddra fram filen" . Jag gjorde de i dvd decrypter och vob FILERNA är ju 5 st. ska jag ta en i taget eller vad gör jag??

2.Med tankte på videoera som senare ska användas, så kan man konverera hela mappen video_ts där?? den jag fick ut av dvd decrypter?

tack i förhand!

// jag prövade lägga göra med en av vob filerna och det funka, med de va en av 4 och det tog över en timma:P men är meningen att när man lägger in de på ipoden att man lägger in alla 5 vob filer och så ser man en i taget??? eller hur får man alla att va en sammanhängande film??

1
Bevaka tråden