Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Support

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-12 13:12

Ngn som vet nummret till supporten och vad det kostar?

0771-19 95 19 och är gratis vid ett tillfälle inom de första 90 dagarna från det datum du köppt produkten, annars kostar det 459kr ink moms per incident.

  • Medlem
  • 2006-04-12 15:14

Tack

vadå 459 kr?

När man köper en ipod produkt på apple har man ETT samtal de första 90 dagarna från inköpsdatumet efter det kostar varje incident du behöver teknisk support för 459 kronor.

Jag citerar http://www.apple.com/se/contact/

"Alternativ för teknisk assistans
Om du vill ha teknisk assistans per telefon ringer du 0771 199 519. Assistansen är öppen måndag-fredag klockan 8.00-19.45 och lördagar 10.00-17.45. Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans från 459 kronor per förfrågan."

Ursprungligen av Darkis:

När man köper en ipod produkt på apple har man ETT samtal de första 90 dagarna från inköpsdatumet efter det kostar varje incident du behöver teknisk support för 459 kronor.

Jag citerar http://www.apple.com/se/contact/

"Alternativ för teknisk assistans
Om du vill ha teknisk assistans per telefon ringer du 0771 199 519. Assistansen är öppen måndag-fredag klockan 8.00-19.45 och lördagar 10.00-17.45. Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans från 459 kronor per förfrågan."

Spryder har helt rätt, och dessutom..vart står det att man bara får ringa ETT samtal?
som jag ser det kan du ringa hur mycket som hälst de första 90 dagarna....men de va fult av dom att ta 5 laxar för ett samtal efter det! :S

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-12 22:23

Tänk dock på att det är skillnad på "teknisk assistans" och "garantiärende"...

Ursprungligen av Spyder:

Tänk dock på att det är skillnad på "teknisk assistans" och "garantiärende"...

Svar: NEJ
om det är garanti ärende det vill säga hårdvaru fel. så får han vända sig till närmaste reperations ställe
har han inget reperations ställe så är det http://depot.info.apple.com/ipod som gäller det är inga undantag på detta.
för om du ringer in och säger att det är ett garanti ärende så måste de felsöka för att bevisa att det är hårdvara.
så NEJ det finns inget som heter "ring till apple om det är garanti ärende"

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-13 12:07

Närmaste reparationsställe? Är det ett garantiärende/hårdvaruproblem så ska man kontakta Apple (om garantin inte gått ut förstås).
Det jag ville påpeka var att det naturligtvis inte kostar något att anmäla ett garantiärende.

Ursprungligen av Spyder:

Närmaste reparationsställe? Är det ett garantiärende/hårdvaruproblem så ska man kontakta Apple (om garantin inte gått ut förstås).
Det jag ville påpeka var att det naturligtvis inte kostar något att anmäla ett garantiärende.

Det dom vill göra om de första 90 dagarna gått ut är följande
1, erbjuda dig betala
2, vill du inte betala hänvisa dig till Depot sidan (http://depot.info.apple.com/ipod) Eller närmaste service center (http://apple.via.infonow.net/locator/jsp/index.jsp?LOC=sv_SE)

1
Bevaka tråden