Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny på forumet behöver hjälp..

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-19 11:31

eller rättare sagt har en enkel fråga...
har sökt genom forumet men inte hittat ngt..

saken är den att jag har mappar med album som jag inte taggat...min fråga är ifall man inte kan lägga in dessa mappar i ipoden via utforskaren och få upp de då som albumsmappar i ipoden...allt för att slippa tagga...
och ifall det går (vilket jag tror det inte gör) hur gör man då?

regards // taboo

Nej det tror jag inte... men varför vill du ha otaggad musik? Det kan väl inte finnas någon fördel med det?

  • Medlem
  • 2006-04-19 13:12

Hela iPods (mapp)struktur är beroende, använder sig av och är byggt kring taggar.
Det tar inte så långt tid, jag har nästan gjort färdigt mina låtar, på nån vecka... tar några album per
kväll...

Välkommen!

Tro mej, lägg lite jobb på att tagga all musik du har. Det lönar sej i längden.
Och det är lätt fixat med iTunes.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-20 09:43

Finns ju program som kan göra jobbet åt dig med genom att scanna mp3 låten och sedan via CDDA lägga till korrekt tag, kommer dock inte ihåg vad programmet heter men det har pratats om det ett par ggr i forumet om jag inte minns fel.

  • Medlem
  • 2006-04-25 14:57

först och främst tack för svar...

jag rippar från vinyl....svårt att hitta via cdda...
andra anledningen är för att jag vill kunna använda ipoden som en extern hd varav jag bara går in via utforskaren sen och lägger över låtarna till respektive dator utan att behöva dra ner itunes...
sist men inte minst...efter att ha rippat över från vinyl så e man så pass död att man helt enkelt inte pallar tagga...för jag hatar hela denna processen
varför jag rippar från vinyl?? många av de olika remixar jag har kommer ej ut i cd format...

petern:
lite jobb??? hehehe...att gå igenom ca 7000 vinyl e inte ens 5 års jobb

men men...finns inget att göra åt saken förmodar jag...men tack för alla svar...

Ursprungligen av taboo:

varför jag rippar från vinyl?? många av de olika remixar jag har kommer ej ut i cd format...

Lust att skicka över några?? är sugen på lite mixar!!!!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-25 20:00

Men du döper väl filerna iaf? Det finns ju program som kan skriva taggar utifrån filnamnet om du håller dig konsekvent där, t.ex. Artist - Titel (Remix).mp3

Själv använder jag MP3 Tag Studio, men Tag&Rename gör nog samma jobb det med.

1
Bevaka tråden