Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtarna finns där men iPoden ser dem inte??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett mysko problem.

Min iPod ser inte längre låtarna som finns på den.
Om man går in i menyerna till "Om" så står det att det finns noll spår inlagda. Den visar dock att 12GB är använda och om man letar via utforskaren så finns all musik kvar på den.

Varför hittar den inte musiken och vad ska jag göra??:confused:

Jag hade samma problem, min iPod såg inte heller låtarna men när jag kollade på egenskaper så stod det att x GB var upptagna. Jag fick formatera om min iPod och uppdatera den, då började den fungera. Tyvärr fungerade den ett tag sen började den strula igen. Men prova återställ den till grundinställningarna och kör uppdatering. Tyvärr måste du tanka in all musik på nytt, men jag fick den inte att fungera på något annat sätt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-12 13:49

Ett alternativ är att hämta antingen YamiPod eller Anapod, bägge har en inbyggd funktion för att reparera iPodens databas. YamiPods funktion har jag inte testat, men Anapod har jag kört och där fungerade det felfritt. (YamiPod är ju annars lite smidigare då man inte behöver installera det.)

  • Medlem
  • 2006-04-24 17:15

Har samma problem, 30GB som tyvärr inte längre finns på hårddisken
Finns inget hopp?

  • Medlem
  • 2006-04-24 17:24

Kan t.om. spela låtarna genom utforskaren, känns för j*vligt att radera!

Jag har samma problem (fast min får inte ens kontakt med datorn, se'n innan).
iPod G4 20GB monokrom 6,9GB ledigt.
Kan tilläggas att jag kör Mac OS X Tiger av senaste version.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-25 00:34

Har ni testat nåt av programmen jag tipsade om då?

Yamipod har jag ett positivt förflutet av. Det funkar bra.
Men min iPod kan inte få kontakt med datorn, så det är lönlöst.
Fast även om den fick kontakt med datorn så skulle det inte spela någon roll. För den enda datorn som jag har med FireWire (Powerbook g4) har något mystiskt fel.
Men en ominstallation av OS X ska nog lösa det. återkommer sedan om hur det gick för mig.

1
Bevaka tråden