Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shure E2c vs Etymotic ER6i

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2006-04-26 12:02

Vilka är bäst till iPod Nano?
Jag har tidigare haft Koss the Plug vilka är kass, för mkt bas även om jag gillar bas.

Tycker utseendet på ER6i är fräscht iom att de är vita och rakt kontakt dock så har jag hört att de tunna sladdarna på ER6an är dåliga för att det blir skrapande ljud i lurarna om den kommer emot jacka osv. E2c däremot har tjockare sladd.

Jag har problem att välja men jag vill ha ett par bra lurar som har klart och skönt ljud men även lite bas, vilket är bästa valet?

E2c kostar 695 kr på DustinHome
ER6i får man beställa för ca 800kr från utlandet för att hitta billigaste.

Därför känns valet av E2c mer motiverat?

Jag har Icemat Siberia in:ear. Den är supersnygg (siberisk vit) och grym design. Ljudet är kristallklart.
Passar perfekt till min iPod.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2006-04-26 15:56
Ursprungligen av mr.minguan:

Jag har Icemat Siberia in:ear. Den är supersnygg (siberisk vit) och grym design. Ljudet är kristallklart.
Passar perfekt till min iPod.

jasså, tycker du att dessa är bra då eller? Aldrig hört talas om knappt. Tror jag sett dom nån gång men inte mer än så...

VAd har du att jämföra med?

Icemat är känd för deras produkter till "Gamers", alltså proffesionella användare. Deras in:ear lurar är en baserad på ett par succélurar vid namnet "Icemat Sibera".

De är ganska nya lurar, så det torde stämma tämligen bra att du endast har sett dem några enstaka gånger. Men jag hänvisar till en googlesökning, efter recensioner.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2006-04-26 18:27

ställer mig något tveksam till dessa lurar, är inte icemat från början musmattsföretag som vill sälja grejer genom o rikta sig till gamers?

Etymotic och Shure satsar väl mer på att ha riktigt bra audioprodukter rätt igenom och är erkänt bra?

Jag påstod aldrig att shure och etymotic suger. Jag anförde bara en rekommendation till killen om att kolla in icemats lurar.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2006-04-26 22:47

killen = jag

  • Medlem
  • 2006-04-27 14:44

Jag tror absolut Shure och Etymotic är bra företag som satsar på sina in ear-produkter. Jag har själv E2c, och de rekommenderas till det pris man kan köpa de för. Jah har även prövat E3c, och dessa har enligt mig ett bättre ljud, men smaken är ju som baken. Tycker dock att oassformen är bättre hos E2c.

Har aldrig sett eller testat någon produkt fån Etymotic, men det är mycket troligt att ER6i har bättre ljud. Vilka som är mest prisvärda vet jag inte. Tycker i alla fall E2c är snygga och riktigt bekväma.

1
Bevaka tråden