Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skit också! Behöver snabb hjälp!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte mig en Nano 4 gb idag, så nu har jag suttit hela eftermiddan å halva kvällen med att lägga in musik, jag la upp allt jag skulle ha på engång. Tog några timmar eftersom det finns idioter som skriver fel fil-info, artistnamn och så vidare. Så jag har spenderat många timmar med att korrigera allt.

Men så ialla fall så la jag upp allt på ipoden och sen tog jag bort alla låtar i biblioteket och stängde ner iTunes, kopplade loss den och allt var borta fanns inte en mp3 så långt ögat nådde. Det är nå automatisk uppdatering å grejer. Jag har haft en mini men då behövde man inte hålla på så här då kunde man ta bort saker i biblioteket utan att det togs bort på ipod.

SÅ NU MÅSTE JAG GÖRA OM ALLT IGEN! Rätta 900 låtar, USCH!!!

Finns det nån räddning? Jag orkar inte sitta och skriva om alla 900 låtar igen.

Mvh//Andreas

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-19 21:37

varför tog du bort dom från iTunes
kolla om de ligger kvar i papperskorgen
sen kan du ju ställa in manuell synkning

För att jag alltid kunnat göra det förut och jag kände för det. Men det löste sig, jag la till alla filer som jag hade tidigare och som tur va så hade alla tagar sparats så jag behövde inte skriva om allt.

ja gisses skit bakom spakarna

haha, gjorde samma fel när jag höll åp att lära mig också, typ 30gb musik, perfekt sorterade med cd-covers till alla och ungefär 20gb filmer perfekt allihop..fick lite panik där o var på väg o sula podden genom fönstret, men jag hade tydligen varit smart och exporterat listan lite då och då till olika ställen så det fanns kvar....lite vanskligt är allt iTunes.

  • Medlem
  • 2006-04-20 16:04

Jag fattar inte poängen med att ta bort musiken från iTunes. Varför gör man det, är det inte enklare att ha kvar den där så man slipper lägga in den igen när man vill ändra/ta bort låtar i iPoden?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-25 00:45

Det är ju inte speciellt kul att behöva ta upp 40GB av hårddiskutrymmet bara för att lagra musik "utifall att"...

Ursprungligen av Spyder:

Det är ju inte speciellt kul att behöva ta upp 40GB av hårddiskutrymmet bara för att lagra musik "utifall att"...

Jag har drygt 70 gig på min dator och klagar inte, jag bränner ner allt annat än musiken bara:D

Men.
Bara för att man lägger in allt i biblioteket så tar det inte extra med plats!
Biblioteket visar ju bara "genvägar" till filer som redan finns på datorn...
Så har du ändå kvar musiken i burken är det otroligt onödigt att ta bort det i iTunes.

Och autouppdatering måste vara den sämsta grejen som finns ändå.
Eller?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-26 16:38

Jag behåller låtarna på datorn ett tag, men sedan bränner jag ut dem på skivor, när jag väl lagt in allt jag vill ha kvar på iPoden.

Håller dock med dig om autouppdatering - iaf om man har fler datorer...

Hur skulle man få in 40 Gb musik i en iPod nano utan autouppdatering då? Själv låter jag gladeligen musiken ta upp 56 av 80 Gb på min Powerbook, och jag raderar program och annat för att få plats med mer musik...

1
Bevaka tråden