Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

täcks glapp i garantin?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har haft min ipod med video sen i vintras, och nu har jag fått glapp i hörlursuttaget. Jag har läst igenom garantin och där står det "This warranty does not apply: (a) to damage caused by accident, abuse, misuse, misapplication, or non-Apple products"
Då blir det ju problem. Jag har alltså inte använt apple orginal hörlurar, jag har sennheiser px200, så då kanske inte garantin gäller?
Jag har testat flera olika hörlurar, så det är ipoden det är fel på.

jag tycker: du ringer o frågar. om dom mot alla odds skulle fråga vilka lurar du har... säg att du har använt orginal.

eftersom de lär ju inte vara dina lurars fel.. om du inte har gjort lite "abuse"
de skulle iaf jag göra!

...lurar som lurar...

  • Medlem
  • 2006-04-26 14:31
Ursprungligen av Axel Udikas:

Hej!
Jag har haft min ipod med video sen i vintras, och nu har jag fått glapp i hörlursuttaget. Jag har läst igenom garantin och där står det "This warranty does not apply: (a) to damage caused by accident, abuse, misuse, misapplication, or non-Apple products"
Då blir det ju problem. Jag har alltså inte använt apple orginal hörlurar, jag har sennheiser px200, så då kanske inte garantin gäller?
Jag har testat flera olika hörlurar, så det är ipoden det är fel på.

Nej, men seriöst? Menar ni att man måste använda originallurarna för att utnyttja garantin? Det tror inte jag, detta Apple skrivit handlar nog mer om pirattillbehör.

Förlåt, blev lite nojjig:) men nu tror jag att det löser sig, gick till inlife och lämna in den och de sa att det täcks av garantin. Men faaan vad onödigt att behöva skicka den holland, nu måste jag ju vänta hur länge som helst innan jag får tillbaks den..

du kommer inte få tillbaka den du får den med 90pct säkerhet utbytt

vad gör apple med alla dessa gammla ipods?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-27 19:23
Ursprungligen av patrikbrann:

vad gör apple med alla dessa gammla ipods?

de använder säkert de som inte är sönder på iPodarna som hårdisc till andra iPodar som hårdiscarna är trasiga på osv...:rolleyes:

Nu efter att ha varit utan poden i en vecka känner jag verkligen hur jag saknar den.. lite stört kanske?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-27 19:20

Du får ju en refurbished tillbaka, så skulle gissa att dom använder delar av den trasiga ipoden till en "refurbished to be" ipod

1
Bevaka tråden