Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med IS

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-28 21:24

jag fyllde år ca 1 vecka sen och fick en Ipod video 60G som jag önskat mig.. då bestälde jag en Invisible shield för att kompisar som använder den har verkligen rekomenderat den. så jag fick den lite mer än 1 dygn sen och försöker då sätta på den enligt instruktioner från IS hemsida. går inte som planerat. får inte ut luft/vatten bubblorna (en av dom sitter mitt på skärmen så de stör verklgen när man ska kolla på film eller liknande) och när jag försöker dra bort IS så blev de väck där jag fick loss den och på andra ställen gick de inte alls (nej jag hade inte för lite vatten för att kompisen som själv hade satt på sin tyckte jag använde lite för mycke) i alla fall.. jag har läst IS garantier osv och vet att jag ej kan få nån retur på det här. så jag undrar om de finns andra sätt. tex om jag kan ta bort IS och köpa en ny lr på nått sätt få bort bubblorna?

Tack i förhand

  • Medlem
  • 2006-04-28 22:55
Ursprungligen av Frekk:

jag har läst IS garantier osv och vet att jag ej kan få nån retur på det här. så jag undrar om de finns andra sätt. tex om jag kan ta bort IS och köpa en ny lr på nått sätt få bort bubblorna?

Läs gärna hela texten...

  • Medlem
  • 2006-04-28 22:56

altså jag undrar bla om jag kan ta bort IS efter 24h ?

Det blir svårt att ta bort IS efter en längre tids torka. Du borde ha läst hela texten innan du applicerar, och borde ha märkt felet samt korrigera det under appliceringen. Vilken vanlig människa torde förstå detta när man handskas med dyra saker.

  • Medlem
  • 2006-05-03 16:48

Hepp.

IS går skitbra att ta bort även om det har setat på en längre tid. Slit bort den bara, den går inte sönder kan jag lova. Sen tar du en ny omgång vatten med diskmedel i, tar det på den klibbiga sidan av din IS, slänger på den på din Ipod, se till att kanterna är där de ska vara, sen tar du ett kontokort och pressar ut allt vatten mellan IS och din ipod.

Jag gjorde om mitt säkerligen 3-4 gånger innan det blev bra och vecken försvann när jag väl tryckt dit den ordentligt.

Ursprungligen av M1FFo:

Hepp.

IS går skitbra att ta bort även om det har setat på en längre tid. Slit bort den bara, den går inte sönder kan jag lova. Sen tar du en ny omgång vatten med diskmedel i, tar det på den klibbiga sidan av din IS, slänger på den på din Ipod, se till att kanterna är där de ska vara, sen tar du ett kontokort och pressar ut allt vatten mellan IS och din ipod.

Jag gjorde om mitt säkerligen 3-4 gånger innan det blev bra och vecken försvann när jag väl tryckt dit den ordentligt.

Vad gäller om man inte sätter på IS direkt igen efter att man tagit bort den. Ska skicka in min iPod på lagning så funkar det att sätta på den igen när jag får tillbaka den. Den torkar inte eller nåt?

  • Medlem
  • 2006-05-29 20:42

Har haft min på sedan jag köpte den, men om du tar av den och förvarar den i något sorts lufttättmedium borde det funka. Låt den inte ligga framme då torkar den säkerligen.

så man kan ta loss is skyddet och sedan sätta på den trots att den har torkat :S visste jag inte... min framsida på is skyddet ser förfärlig ut specielt runt knapparna

1
Bevaka tråden