Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över låtar automatiskt

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Söker ett program som för över låtar automatiskt från en mapp till ipoden direkt då kabeln kopplas in.
Allstå: Säg att du har en mapp där alla dina nynerladdade låtar hamnar. När du kopplar in kabeln eller dockstationen till din Ipod skall dessa låtar direkt föras över.

Trodde det skulle gå i Itunes? Men då raderades alla låtar som inte var i den markerade spelistan?!
Jag vill ju behålla mina gamla låtar + de som ligger i mappen för nynerladdade!

Mycket tacksam för hjälp.

Mvh
Axel

Har du autosync på så behöver du inte välja nån speciell spellista, allt i biblioteket synkas med podden. Nytt som gammalt.

autocynk

Du menar att jag kan ha intställningen autocynk i itunes?
Alltså:
Jag vill att flera användare skall kunna använda detta.. så endast de låtar som finns i mappen "nya låtar" skall föras till ipoden. Går det? För när jag provade raderades alla låtar förutom just de i min nya mapp..

Det är viktigt att inget raderas det skall enbart läggas till låtar.

Om du har autosynk avstängt (flera anv. som du säger) så måste du ju föra över låtar manuellt, såklart. Men du har ju tydligen en färdig spellista, dra bara över den så är det klart.

Men det är ju det som är hela grejen. Inget skall "dras" över.. det måste ske automatiskt och va kompatibelt för flera användare.

Ursprungligen av axelnom:

Men det är ju det som är hela grejen. Inget skall "dras" över.. det måste ske automatiskt och va kompatibelt för flera användare.

Om du nu skapat en playlist "Ny musik" kan du under iPod-inställningarna markera att endast den playlisten skall autosynca med iPoden. Denna inställningen ligger kvar så länge man inte ändrar det, dvs det påverkar alla iPods som kopplas till datorn.

Ursprungligen av daniels:

Om du nu skapat en playlist "Ny musik" kan du under iPod-inställningarna markera att endast den playlisten skall autosynca med iPoden. Denna inställningen ligger kvar så länge man inte ändrar det, dvs det påverkar alla iPods som kopplas till datorn.

Nej, inställningen är separat för varje iPod, och gäller för varje dator man kopplar sin iPod till. Om man kopplar iPoden till en datopr som inte har "Ny musik" kommer den spellistan i iPoden att tömmas.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-05-05 11:04

Jag tror att det finns en liknande funktion som du efterfrågar i Anapod, men jag har inte använt det på ett tag så jag minns inte säkert... Men jag har för mig att man kunde peka ut en mapp som iPoden ska synka mot, och sedan var det bara att trycka på en knapp så skötte Anapod resten. Nån som kör Anapod som kan kontrollera om det är så?

Spyder>> Tack.. får ta och testa med Anapod. Själv tycker jag att det vore en klockren funktion; då man kanske alltid lägger ny musik som man tycker e skön i en speciell mapp och många använder samma dator men har varsin ipod.

Nån som använder Anapod o vet mer får gärna hojta till!

Daniels>> Ja fick höra idag att varje iTunes är kopplad till en ipod. Kanske går det att cracka? Hojta!

Ni som sitter på information: spotta ut den.

Laddade ner Anapod och programet kan eventuellt ha den funktion jag söker... men det får man inte reda på om man inte köper det. Fastsync finns inte i trialversion.

Men det är säkert nån här som vet.

Ingen med full version av Anapod?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-05-08 08:57

Ska kolla... jag kör en äldre version av Anapod, men det verkar fungera fint, även om det krävs ett par knapptryckningar. Det finns iofs ett läge som de kallar one touch syncro, men det har jag inte testat.

Har en fullversion nu men det fungerar inte helt som jag vill.

Har lyckats få en kille att göra ett program som skickar låtarna till ipoden. Problemet är att de endast syns om man kollar på låtlistan via Itunes.. medan när man kollar på sin ipod så syns de inte.

Han tror att man kanske måste köpa en ddl från Apple? Vad tror ni?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-05-31 20:08
Ursprungligen av axelnom:

Har en fullversion nu men det fungerar inte helt som jag vill.

Har lyckats få en kille att göra ett program som skickar låtarna till ipoden. Problemet är att de endast syns om man kollar på låtlistan via Itunes.. medan när man kollar på sin ipod så syns de inte.

Han tror att man kanske måste köpa en ddl från Apple? Vad tror ni?

Vad är det som inte funkar med synkningen i Anapod då?

Vad är det jobbiga med att dra alla låtar från din "Nya-låtar-mapp" till en ny playlist i iTunes och sen denna vidare till iPoden?

1
Bevaka tråden