Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano eller inte nano

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2006-05-01 13:47

Någon som kan hjälpa mig med ett beslut om att köpa nano

Jag väger fördelar mot nackdelar och vill veta vad ni tycker om detta.

Fördelar:
Snygg
Click-wheel & menyerna
iTunes
Mkt utrymme för flash-spelare

Nackdelar:
Ljudkvalitet
Repas lätt

Om man ser på att den är snygg försvinner ju den om man tar på ett skal av något slag.
Och då försvinner en fördel och en nackdel ökar, men hur lätt repas den om man använder det originalfodralet man får till?

Hur dålig är ljudkvalieten när jag lyssnar med mina Shure E2c? Vilken spelare rekomenderas om man inte ska satsa på en iPod?

• Oregistrerad
  • 2006-05-01 14:00

Kasta pa en invisible shield, sa repas den inte och behaller sitt snygga utseende!

Vad galler ljudkvaliten sa tycker jag inte det ar nagot stort problem. Problemet ar snarare att lurarna som foljer med ar kass.

Jag vet att manga klagar pa att det ar for lite "tryck" i Nanon, nagot som jag inte haller med om, men det ar val en fraga om smak hur mycket tinnitus man vill ha. Om man ar ute efter toktung bas sa finns det kanske andra spelare. Ser man till ljudKVALITEN sa tyker jag att den ar mycket bra. Lyssnar pa allt fran Jazz till Hip hop pa min Nano med ett par Sennheiser CX300 och da ar ljudet bade nyansrikt och valbalanserat.

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-01 16:08

ljudkvaliten i en iPod är inte dålig.
jag har också shure e2c och ljudkvaliten är riktigt bra.
man kan ställa in manuell eq i iTunes om man inte är nöjd med dom som redan finns

• Medlem
  • 2006-05-05 16:01

Lyssnar du mycket på techno/dance/trance osv så välj för guds skulle inte ipod. Jag gjorde det misstaget och jag ångrar det ordentligt. Ljudet är under all kritik.

• Medlem
  • 2006-05-05 17:39

Ljudet är absolut godtagbart, men jag (personlig åsikt , olika för alla förstås) saknar det tryck i lurarna som spelare från Meizu, iRiver och iAudio ger.

Det som dock väger äver detta är det överlägset bästa menysystem och allt annat runt omkring iPod, ingen annan tillverkare är i närheten.

1
Bevaka tråden