Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Divx i linux ?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett skäl för mej att fundera på linux i min g5 (ja, när den stöds då) är att de skulle funka med divx i ipoden.
Alltså slippa konverteringen, någon kvalificerad gissning om hurvida det kommer att gå ?

Mvh
Joakim

Njae, men jag vet inte om det kommer funkar ändå, såvida filmerna inte från början är i 320x240. Men visst vore det grymt att bara kunna lägga över filmerna, och sedan köra dom via tv-out.

hm.. ja de kanske skulle vara ologiskt när jag tänker på det... :/
HAr du provat tv-ut eller? funderar på om det är värt o köpa en sån adapter, o va dom kostar naturligtvis

• Medlem
  • 2006-05-06 14:45

79 på clasohlson hittade jag en adapter för. Har inte provat själv dock..

Måste kika på det

• Oregistrerad
  • 2006-05-07 13:52

59:- på Kjell & Co för en TV-out kabel, funkade perfekt när jag väl fick en som inte var defekt.

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-07 15:22
Ursprungligen av Keffman:

Ett skäl för mej att fundera på linux i min g5 (ja, när den stöds då) är att de skulle funka med divx i ipoden.
Alltså slippa konverteringen, någon kvalificerad gissning om hurvida det kommer att gå ?

Mvh
Joakim

linux fungerar på g5

Ursprungligen av troy100:

linux fungerar på g5

Kanske.. men det måste ju vara rätt osäkert när det inte stöds på http://ipodlinux.org/Main_Page

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-07 16:00

jag har det installerat på min G5.. helt onödigt

Men du kan väl spela spel o sånt iaf ?

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-07 18:04

ska man spela spel kan man göra det på datorn,

Klart man kan, grejen är ju den att man vill kunna göra så mycket som möjligt med sin nya pryl vet du

Angående sladden så köpte jag också min på Kjell&Company. Funkat utan problem ända från början, iPoden är ju perfekt att kolla på Family Guy och annat tecknat från (upplösning är ju inget problem då tycker jag).

1
Bevaka tråden