Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod kommer inte ihåg playcount och betyg

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har testat lösa mitt problem med att resetta iPoden, men det gick inte...

När jag stänger av iPoden och sedan pluggar in den till datorn, så ska ju iTunes se playcount och betyg som man har satt via iPoden, men min iPod verkar itne "komma ihåg" vad jag satt för betyg samt hur många gånger en låt har spelats, lite trist med tanke på att en del spellistor blir obrukbara då. iPoden är ca 1 månad gammal och det har funkat förut med betyg och playcounts.

Tacksam för svar.

EDIT: Jag har kommit fram till att det inte är iPoden som felar, eftersom om jag stänger av den när jag nyligen satt betyg och sätter på den igen så finns betyget där, men när jag pluggar in den till datorn så verkar iTunes ta bort betyget, sen finns det inte på iPoden när jag pluggar ur den ur datorn heller, har även testat installera om iTunes nu, ingen skillnad.

  • Medlem
  • 2006-05-07 10:51

Jag vet inte hur det funkar, men om du har automatisk synkning på med iTunes kanske betygen och antalet uppspelningar från iPoden tas bort och ersätts av dem i datorn? Jag använder det inte själv, men det var det enda jag kom på nu...

Jag har manuell synkning, och jag har testat utan något bibliotek i iTunes också.

Jag har automatisk synk och mina betyg jag sätter i iPoden syns även i iTunes och samma sak med spelningar. (har iof en Mini..)

Om du återställer iPoden så kommer det nog funka sedan.

1
Bevaka tråden