Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod mini dock

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte koppla min ipod mini till stereon, och för att den ska stå lite snyggt tänkte jag köpa en "docka". Sladd mellan ipod och reciever har jag redan.

Eventuellt vill jag även ha nätadapter och en usb-laddningskabel när jag ändå är igång, så slipper jag ladda ipoden vid datorn ständigt och jämt.

Kollar på Apple store, och det är följande priser som gäller:
Apple iPod Universal Dock - 375 kronor
iPod Dock Connector till USB 2.0 - 175 kronor
iPod USB-nätadapter - 275 kronor

Det skulle alltså kosta mig över 800 spänn för att kunna få ipoden att laddas och se snygg ut bredvid stereon - inte helt acceptabelt i mina ögon.

Hur kommer jag undan billigare? Är det bara ebay som gäller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-07 11:30
Ursprungligen av Marzocchi:

iPod Dock Connector till USB 2.0 - 175 kronor
iPod USB-nätadapter - 275 kronor

Köp en 100199 på Teknikmagasinet för 49: så sparar du in 401:-.

Ursprungligen av ridax:

Köp en 100199 på Teknikmagasinet för 49: så sparar du in 401:-.

Tack för tipset, men eftersom min Mini är generation 2 så verkar det inte passa. Var i nu skillnaden än må ligga.

Fanns ju även en dockninggstation för 200 där.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-07 17:40
Ursprungligen av Marzocchi:

Tack för tipset, men eftersom min Mini är generation 2 så verkar det inte passa. Var i nu skillnaden än må ligga.

Jamen köp en vanlig 12V-batterieliminato och en iPod dock-kontakt (http://www.ridax.se) och löd ihop din egna laddare. Du sparar i alla fall 350:- på det.

  • Medlem
  • 2006-05-07 13:05

Du behöver ju inte köpa en extra USB kabel, så för 650 kr kan du få apple-originaltillbehören

Ursprungligen av Muppo:

Du behöver ju inte köpa en extra USB kabel, så för 650 kr kan du få apple-originaltillbehören

Visst, det blir billigare men...

...hur roligt kommer det i längden vara att krypa bakom TVn (där jag har min reciever) för att koppla ur kabeln respektive krypa bakom datorn för att sätta i den varje gång man ska lägga in en ny låt. Ingen klockren lösning imho.

1
Bevaka tråden