Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sköta om batteriet på sin iPod

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-08 14:30

hey y'all!
igår köpte jag mig en ipod nano och blev också då medlem här på forumet jag såg att man skulle ladda den tre timmar eller till fullt batteri första gången (innan man använder den antar jag) så jag gjorde det igår. sedan har jag också hört att man skulle ladda ur den helt dom 3 första gångerna när man ska ladda den. så ska jag vänta med att ladda den tills den nästan e slut eller? ni får ursäkta om frågan kommit upp tidigare, jag vill ha en liten bekräftelse på detta

Ja, så gjorde jag typ 5 ggr innan jag började använda den "normalt" dvs, plugga in den i datorn och ladda en liten stund, en halvtimme i taget typ.

Här har ni lite att läsa på om batterierna, mina människor.
http://www.apple.com/se/batteries/ipods.html

  • Medlem
  • 2006-05-08 23:13

Men asså jag tyckte det var lite konstigt idag när jag använde den, efter ca 20 min så sjönk batteri ikonen till ca 4/5. ska det vara så eller?

Jag har lite frågor angående batteri och jag b er om ursäkt för att jag går "off topic".

Batterier, måste alltså bytas ut efter ett antal laddningar, var kan jag byta ut mitt Ipod Batteri? ska jag skicka via post eller kan jag gå ini någon affär och göra det?.

Jag vill helt enkelt veta hur jag ska gå till väga för att fixa ett nytt batteri, tacksam för svar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-06-25 17:55

Man behöver ju inte byta batteriet om man inte har något problem med det, dessutom så borde de hålla för över 1000 laddningar.

Finns firmor som säljer batterier till ipod, men det är inte alltid lätt att byta själv.

  • Medlem
  • 2006-06-25 21:06
Ursprungligen av wrls:

...dessutom så borde de hålla för över 1000 laddningar...

Det stämmer inte

Ursprungligen av Apple:

Ett ordentligt underhållet iPod-batteri ska kunna laddas upp till 80 procent av den ursprungliga kapaciteten efter 400 fullständiga uppladdningar och urladdningar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-06-27 09:58
Ursprungligen av Muppo:

Det stämmer inte

De pratar ju bara om att efter 400 laddningar så ska den hålla upp till 80% av ursprunglig kapacitet. När jag sa 1000 laddningar så menar jag från 100% fungerande till tvärdött batteri, dvs inte laddbart.

Jag har även märkt att om man sitte roch pillar mycket i menyer fram å tbx när batteriet är fulladdat så blir det som Melo säger att batterinivån kan sjunka till 80% efter 20 minuter, men om man sedan låter den ligga och spela musik en timme utan något pillande så är nivån på 100% igen

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-06-26 02:22

Titel bytt från "En fråga."

  • Medlem
  • 2006-06-27 12:43

Ok, läste inte ordentligt när jag letade upp faktan.

Jag har lagt märke till att batterinivån sjunker även när den är avstängd?
Vad beror det på?
Laddade den i 2 tim igår och hade den avstängd, satte sedan igång den idag och nivån hade sjunkt ca 20%!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-07 20:44

därför att den aldrig är avstängd, den är i viloläge,

1
Bevaka tråden