Jag har Contour Design iSee -fodral till en iPod Video 60Gb (köpte i februari i Berlin, 250 SEK).
Fördelar är att det är mycket snyggt (innan det blivit repigt), gediget, slagtåligt och pålitligt. iPoden hänger i bältesclipet nästan jämt.
Nackdelar är som du skriver att det är MYCKET repkänsligt - nästan lika repkänsligt som iPoden själv, samt att skalet måste tas av för att Ipoden ska kunna stå i Docken. Och har man väl stängt Contour-skalet är det ganska pillrigt att öppna det igen. Konsekvensen har blivit att jag sällan använder Docken.
Jämfört med mjukt silicon-skal, som jag också testat under en längre tid, är Contour Design iSee hästlängder bättre. Med silicon-skalet fanns alltid en risk för att Ipoden skulle få en törn eller att skalet gled åt sidan. Med Contour är iPoden alltid skyddad och står man ut med repor på fodralet, kan jag varmt rekommendera Contour.
Sen en fråga till: är det nån som vet nåt om Contour Design iSee fodralet till nanon som är i hård plast. Borde inte det oxå bli repigt i fickan?? Kvalitet??