Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte lägga in filmer på ipoden..

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Var nere på stan å köpte en ipod video 30gb i veckan, har fyllt den me en massa musik
men nu tänkte jag lägga över några filmer men vet inte riktigt hur man gör.
I programet i-tunes så är video alternativen gråfyllda så jag kan inte ändra på dom.
Hur gör jag för att flytta över en film til ipoden. Jag har konverterat filmerna til mpeg 4.

mvh Klas

Jag drar bara in dom där filmerna ligger in till Biblioteket, funkar inte det?

testa att konvertera dom med videora
har du problem med videora så sök på namnet här på forumet.

Okej lyckades nu, hade inte fått rätt foramt på fimlerna förrut men har fortfarande ett problem. Jag använde mej av winxmedia när jag konverterade filmerna och det va bara en trial så efter 3 min kommer deras loggo upp på hel skärmen så jag undrar om det finns något annat program att konvertera med, testade videora men när jag ska öppna programmet kommer följande upp : Det gick inte att initiera programmet korrekt(0xc0000135). Klick på OK för att avsluta programmet.

så finns det några bra gratis program att konvertera till ipod format med??

  • Medlem
  • 2006-05-14 17:03
Ursprungligen av klabbo:

Okej lyckades nu, hade inte fått rätt foramt på fimlerna förrut men har fortfarande ett problem. Jag använde mej av winxmedia när jag konverterade filmerna och det va bara en trial så efter 3 min kommer deras loggo upp på hel skärmen så jag undrar om det finns något annat program att konvertera med, testade videora men när jag ska öppna programmet kommer följande upp : Det gick inte att initiera programmet korrekt(0xc0000135). Klick på OK för att avsluta programmet.

så finns det några bra gratis program att konvertera till ipod format med??

Hmm, tråkigt. Videora är ett utsökt program enligt mig. Provat att installera om? Annars är det väl bara gå in på download.com och söka på "convert video ipod" eller liknande. Ta sedan något gratisprogram.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-14 13:06

moviepod är ett bra program

hejhej

vart hittar man moviepod?

  • Medlem
  • 2006-07-26 12:16

mhmm

Jag har precis samma problem, har konverterat till MPEG-4 osv osv..

Jag kan inte heller lägga in den i "min ipod" i iTunes, men jag kan lägga den i bibloteket, men det händer inget när jag uppdaterar, dvs den kommer ändå inte in på ipoden..

Och nej, jag får inget felmeddelande när jag försöker dra den till "min ipod", för det funkar inte ens att släppa den där...

Känns lite drygt att ha fått en igår, men sen funkar det inte?????

jag har en ipod 30 och jag får inte över filmen till ipoden....jag har gjort detta :
Laddat ner filmen som är en mpeg4 .....satt över den till itunen gick jätte bra och där funkar den bra.
jag kan titta på den på itunen...mpeg4 filmen finns på itunens video och på bibloteket.
sen när jag pluggar in min ipod30 så uppdaterar den alla låtar från bibloteket men ej filmen
Jag har testat och föra över den också men den vill inte komma över till min ipod...Filmen går att titta på itunen så det är inget fel på filmens format eller ?
Hur får jag över den? jag vill att den ska funka nu!!!!!
Har testat att gå in på itunen och höger klickat och konvertera den över till ipod format mm.
Vad gör jag....en desperat ipod ägare

  • Medlem
  • 2006-05-15 09:32
Ursprungligen av matsb72:

jag har en ipod 30 och jag får inte över filmen till ipoden....jag har gjort detta :
Laddat ner filmen som är en mpeg4 .....satt över den till itunen gick jätte bra och där funkar den bra.
jag kan titta på den på itunen...mpeg4 filmen finns på itunens video och på bibloteket.
sen när jag pluggar in min ipod30 så uppdaterar den alla låtar från bibloteket men ej filmen
Jag har testat och föra över den också men den vill inte komma över till min ipod...Filmen går att titta på itunen så det är inget fel på filmens format eller ?
Hur får jag över den? jag vill att den ska funka nu!!!!!
Har testat att gå in på itunen och höger klickat och konvertera den över till ipod format mm.
Vad gör jag....en desperat ipod ägare

Först och främst, om du vill att videos ska kopieras automatiskt så måste du ställa in det under ipod-inställningar.

Sen så så tror jag att iTunes hanterar mp4-filmer som ipodden inte klarar av (t.ex. högre upplösning och bitrate)

Men jag undrar ändå en grej, om du drar filen från iTunes-biblioteket till ikonen för din iPod, vad händer då? Får du ett felmeddelande? Försvinner den bara spårlöst? Kopieras den överhuvudtaget (om den inte är alltför liten så borde du ju se att det händer något i fönstret uppe i iTunes)? Kommer den till iPoden, men det händer inget när du väljer den? etc.

Du bode kanske prova att konvertera om filen med t.ex. videora eller prova en ny film.

  • Medlem
  • 2006-05-16 06:53

jag har samma skitproblem och har haft detta störiga problem sen oktober... jag hade 25 filmer på ipoden som alla funkade jättebra, sen formaterade jag den..

och nu drog jag över dem på nytt i mitt Video biliotek (det under Bibliotek) och sen tar jag uppdatera och då uppdateras bara 10 av dessa filerna.. det är exakt samma filer som är i MPEG4 och dem har fungerat innan... har försökt dra över dem som inte funkar in i det vanliga biblioteket också, där ligger dem men vill inte komma över till ipoden..(jag har uppdatera videos automatiskt), och eftersom det är samma filer så borde det väl funka nu om det funkat innan, även om det då också tog jävligt lång tid att lyckas få över dem... jag får snart spel >:-(

Hej! Även jag har funderingar kring att lägga in film på ipod video, jag har dock inte lyckats alls. Förstår inte ens hur jag ska kunna spara en film, när jag har den i min imac. Är det någon som kan hjälpa mig, vore läckert att se på film!

jag har en ipod 60 GB. Jag hade några program i IVA format (tror jag det hette). Men de gick inte att lägga in i ipoden. Detta var länge sen. Tillslut gav jag upp och antog att det inte funkar att lägga in sina egna filmer där. Stämmer det? Heter min Ipod egentligen Ipod video 60?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-08 19:05

sök, alla dina frågor har redan besvarats många gånger

1
Bevaka tråden