Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"iPod-enheten kan inte uppdateras. Det gick inte..." - Vad göra?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Efter att jag har skaffat mig en ny dator har jag dessvärre fått lite problem med min Shuffle. Det är nämligen så att kontakten med den verkar vara enormt bristfällig. När jag ska föra över låtar i iTunes får jag detta meddelande

Citat:

iPod-enheten kan inte uppdateras. Det gick inte att läsa från eller skriva till skivan.

Om jag försöker gå in i iPod updater får jag meddelande om att

Citat:

Kan inte montera iPod

Är det något jag kan ha missat, eller har den gått sönder? Det konstiga är att min dator faktiskt får en tillfällig kontakt med min shuffle, men den varar dessvärre inte särskilt länge.

ja har samma problem

  • Medlem
  • 2006-01-23 20:52

Har samma problem som beskrivits ovan, dvs. iPod-enheten syns inte/får inte kontakt med datorn. Har felsökt på alla tänkbara sätt. Har även prövat enheten i andra datorer, allt utan resultat.

  • Medlem
  • 2006-05-02 16:41

Jag hade samma problem, formaterade min shuffle + uppdaterade den men inget jag gjorde hjälpte. Trodde att det va fel på min shuffle till slut. Men tur så hade jag FEL !!!!!! Jag fick göra format C och installera om win + sp2 och alla uppdateringar

Och nu fungerar den perfekt, har inte haft några problem efter jag formaterade min hårddisk och installerade om win. Men jag rekomenderar de inte till dom som inte har en anning hur man gör format C eller till dom som inte kan installera win korrekt.

Hoppas eran ipod shuffel börjar fungera

hmm.. Låter väldigt konstigt att man måste formatera windows.
Jag har också det där problemet nu..
Om de hjälper att formatera windows borde det väll hjölpa att stoppa den i en annan dator?

Finns det verkligen ingen annan lösning?

-_-

oooookej....
satt o tryckte som fan på den

höll in play/paus i 5 sekunder.. sen fungerade det

testa det alla innan ni formaterar C:\

min shuffle får ingen kontakt med min dator, däremot funkade det på en annan. vad är felet?

hejsan,
Min ipod shuffle krånglar så mycket att det inte ens går att återställa.
Det står att den har ett okänt fel. någon annan som har haft samma problem och löst det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-25 15:40

Köp en Mac :rolleyes:

Har samma satans problem, helt sjukt irriterande, funkar dock finemang på andra datorer

Jag hade samma problem. Funkade inte på den dator med alla låtar, men installerade jag iTunes på en annan burk och sa till att synka med denna iTunes istället så fungerade det. Efter massor av restore, ominstallation av iTunes mm mm så gjorde jag så här för att få det att funka: Exportera alla låtar till en textfil ('Export Song List...') Avinstallera ALLT som har med iTunes att göra. Installera iTunes igen. Då funkade det, heureka!. Sen importerade jag hela biblioteket igen. Allt frid och fröjd. Felet måste ha berott på en korrupt iTunes-databas eller nåt....

1
Bevaka tråden