Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu ett batteribyte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag har jag helt på egen hand bytt batter i min iPod 3G, 20 GB. Den är två år gammal och har redan varit med om ett batteribyte, som vi berättade om tidigare.

Min iPods batteritid var idag nere på cirka 20 minuter, och PowerPC har varit så vänliga att de skickat mig ännu ett batteri, sedan jag klagat på att även det nya batteriet började vissna. Därför skred jag till verket.

Det är faktiskt förhållandevis enkelt att byta batteri på en iPod. Det svåraste är nog att öppna den, men eftersom min redan var uttänjd var det inte något större problem. Denna gång fick jag även med två plastverktyg som hjälpte till en hel del.

Det gick smärtfritt, det var lite svårt att krångla kablarna ner under moderkortet, men det gick med försiktig hjälp av en skruvmejsel. Sen var det bara att klicka tillbaka allt, och när jag slog ihop iPoden såg jag ett svagt äpple på skärmen, och det verkar alltså som det hela har gått bra.

Nu är iPoden inkopplad på laddning och förhoppningsvis lever den nu igen! Jag kommer hålla er uppdaterade vad det gäller batteritid.

PowerPc säjer batterier. Förutom batteriet inkluderades även en liten chokladbit. Tack för det!

Här finns en beskrivning av processen.

• Oregistrerad
  • 2006-05-21 12:55

Har en likadan iPod och bytte batteri för någon vecka sedan. Funkar hur bra som helst. Fick inga skråmor på varken plasten eller metallen. Lyfte upp med en liten skruvemejdel och fortsatte bända runt med ett plektrum så fort det blivit en liten glipa. Köpte betteriet på Kjell & CO för 199kr. Har fått tillbaka min iPod till "nyskick"

• Medlem
  • 2006-05-22 11:24

finns det inget större och mer hållbart batteri som man skulle kunna köpa till, som får plats ?Är det så tajt att batteriet från 60 GB versionen inte får plats? (till G5 30 GB)

Annars skulle de antagligen ha ett sånt batteri i den mindre versionen, eftersom det har bättre batteritid.

1
Bevaka tråden