Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skivomslag vid uppspelning av låt

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har en fråga när man kollar runt på apples hemsida och tittar på bilder på ipod video så ser man oftast att det e gorillaz som spelas å så e skivomslaget där med??? hur får man skivomslaget att visas?? kan någon hjälpa mig

tack på¨förhand!

/alexander

Ett album eller de låtarna du vill ha.. Sen trycker du ctrl+I sedan när fönstret har kommit upp trycker du på den vita rutan som finns under bildmaterial. Därefter väljer du vilken bild du vill ha och trycker OK..
Sen e de bara att uppdatera ipoden.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-22 21:47

och trycker några gånger på mitten knappen om du vill ha den i helskärm

Nån som vet varför vissa låtar inte har bilder, även fast man lagt in det?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-23 16:49

för mig så måste man lägga in bilderna till låtarna i "bibloteket" och sedan skicka över dem till ipodden för att de ska synas :/ Är de så för alla andra oxå?

Man kan även lägga till bild i ID3-taggen i själva mp3-filen. Finns program för sådant, t.ex. GodFather.

Ursprungligen av SantaCruz:

Man kan även lägga till bild i ID3-taggen i själva mp3-filen. Finns program för sådant, t.ex. GodFather.

Eller, typ, iTunes! :rolleyes:

Såg trådar tidigare att eftersom en och samma bild är länkad till varje enskild låt på ett album så tar jpgarna onödigt mycket plats... Kan man göra så att man länkar en bild till en Spellista? Känns logiskt för mig, men kanm inte prova eftersom jag inte har några bilder ännu...

Är jag dum i huvet? Kan det funka?

  • Medlem
  • 2006-06-21 20:44
Ursprungligen av Simpanovic:

Såg trådar tidigare att eftersom en och samma bild är länkad till varje enskild låt på ett album så tar jpgarna onödigt mycket plats... Kan man göra så att man länkar en bild till en Spellista? Känns logiskt för mig, men kanm inte prova eftersom jag inte har några bilder ännu...

Är jag dum i huvet? Kan det funka?

iTunes har inte den funktionen men det skulle säkert teoretiskt sett funka, om man är bra på att programera kanske det går.

Jag har flera gånger lyckats sätta fel bild på fel låt, och min fråga är därav hur fan man får bort bilderna igen?

Tacksam för svar

// Adde, oerfaren Ipod Video 30gb användare ..

Ursprungligen av AddeColciago:

Jag har flera gånger lyckats sätta fel bild på fel låt, och min fråga är därav hur fan man får bort bilderna igen?

Tacksam för svar

// Adde, oerfaren Ipod Video 30gb användare ..

Bara att sätta dit rätt omslag så skrivs det över.

Ursprungligen av petern:

Bara att sätta dit rätt omslag så skrivs det över.

Nej, den läggs bara vid sidan av så att säga .. Måste bläddra för att få fram den då.. Förstår du?

Ursprungligen av AddeColciago:

Nej, den läggs bara vid sidan av så att säga .. Måste bläddra för att få fram den då.. Förstår du?

Nix.
Skärmdump?

  • Medlem
  • 2006-06-22 12:22

Högerklicka på låten, välj bildmaterial, markera bilden som ska bort, tryck ta bort.
Så enkelt är det

Om du väljer flera låtar, t.ex. ett album, kan du ta visa info och till höger finns en lite ruta där det står bildmaterial, den ska vara tom (altså man ska inte se någon bild) och då är det bara att kryssa för i den lilla rutan framför och trycka OK, då blir du av med bilderna på låtarna.

aa, va det så lätt xD .. Tackar!

1
Bevaka tråden