Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många färger?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-26 20:35

Hur många färger har iPod video på skärmen? Är det "bara" 65.000 eller är det 260.000? Har för mig att det är det sistnämnda, men det verkar inte som det. Eller?

Om det inte är så, är iPoden mycket sämre än creatives M?

Citat från Apples hemsida:

Citat:

Bildskärm
LCD-skärm med 6,35 cm (2,5 tum) stor bildyta (diagonalt), vit bakgrundsbelysning och 65 000 färger, QVGA-transflektiv

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-26 22:29

Jag kan nog inte tro det, då Steve Jobs säger på sin Keynote som hölls när iPoden kom att det är 260.000 färger. Kan det vara att de har skrivit fel, då nano har så mycket?

  • Medlem
  • 2006-05-27 19:33

Jag tror det är som Adzam 1 säger.

Visst. Skrev bara vad det stog på deras hemsida
http://www.apple.com/se/ipod/specs.html

  • Medlem
  • 2006-05-28 14:02

Men ärligt talat, spelar roll? Hur många ser egentligen skillnad på 65000 och 262000 fäger? Upplösningen är så otrolgt mycket viktigare för en bra skärm.

Jag ser skillnad. Om man tittar på video på iPod nano så ser man att den inte har så många färger. Förresten är inte 260 000 också lite väl i underkanten för att kolla på film? Nintendo DS har lika många färger, och ibland (särskilt i gradienter, som dock kan göras perfekta med rastering) syns bristen på fler färger.

  • Medlem
  • 2006-05-29 13:28
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Jag ser skillnad. Om man tittar på video på iPod nano så ser man att den inte har så många färger. Förresten är inte 260 000 också lite väl i underkanten för att kolla på film? Nintendo DS har lika många färger, och ibland (särskilt i gradienter, som dock kan göras perfekta med rastering) syns bristen på fler färger.

Jag tror fortfarande inte det är pga antalet färger.

På iPod nano vet jag att det är pga av antalet färger. På Nintendo DS kanske det bara är utvecklarna som varit slarviga när de gjort gradienter...

1
Bevaka tråden