Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod knapparna funkar inte :S

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Idag när jag skulle sätta på ipoden så funkade det itne när jag tryckte på knapparna :S
saken är att jag har itne tappat det (brukade hända längesen) men sen idag när ja satt på den så hände det inget....bara när jag sätter på laddaren då funkar det...och om jag nu ahr garanti och måste lämna in den, måste jag betala då ?

vet att att det finns liknande trådar, men det skulle va bra om ni svara

• Oregistrerad
  • 2006-05-25 02:33

Skulle gissa att du kan losa detta utan att lamna in den.

Ursprungligen av ufred:

Skulle gissa att du kan losa detta utan att lamna in den.

Jasså? Hur då da?

Ursprungligen av Tangelito:

Jasså? Hur då da?

Kan ingen hjälpa mig eller?
OK om jag nu ska lämna in den, måste jag betala då om jag har garanti?

Ingen idé att lämna in den om du inte ens ansträngt dej och kört de fem R:en.
http://www.apple.com/support/ipod/five_rs/

Ursprungligen av petern:

Ingen idé att lämna in den om du inte ens ansträngt dej och kört de fem R:en.
http://www.apple.com/support/ipod/five_rs/

Nej asså saken är att man kan inte trycka på Ipodknapparna eller scrolla det händer inget...
bara om man ändrar på hold knappen så händer det nått

Ursprungligen av Tangelito:

Nej asså saken är att man kan inte trycka på Ipodknapparna eller scrolla det händer inget...
bara om man ändrar på hold knappen så händer det nått

Du har haft knapplås på hela tiden? Grattis.

Ursprungligen av petern:

Du har haft knapplås på hela tiden? Grattis.

Nej så här är det:
När man trycker på knapparna så lyser inte ipoden när den har vilats
Bara om man ändrar på Hold-knappen då lyser ipoden

• Medlem
  • Lund
  • 2006-05-31 20:00

Hur menar du med lysa?
Är det bara vitt, eller kan man se någon text på den?

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-05-31 20:03

Och du har testat en Reset av iPoden? Även om den inte reagerar på knapptryckningar så kan en reset funka.

I värsta fall får du nog testa en återställning (restore) innan du lämnar in den (men då försvinner all musik och data på den).

• Medlem
  • 2006-05-31 22:00

Jag hade också så förut (fast på min förra mini 1G), det löste sig efter ett tag när jag inte använt den. Prova som sagt att koppla in den i datorn och återställa den, alternativt uppdatera programvaran.

Ursprungligen av 8fps:

Jag hade också så förut (fast på min förra mini 1G), det löste sig efter ett tag när jag inte använt den. Prova som sagt att koppla in den i datorn och återställa den, alternativt uppdatera programvaran.

jag ahr gjort exakt som ni sa men min ipod knapparna fungerar fortfarande inte :S
bara om man trycker på Menu + mitten knappen så händer det nått, men när man ska scrolla eller trycka på nått knapp såå händer dte inget...fast jag ser att hela ipoden funkar perfekt..

• Medlem
  • 2006-06-01 22:14

Prova att låta den ladda ur batterierna, annars blir det nog att slå en pling till Apple=)

Ursprungligen av 8fps:

Prova att låta den ladda ur batterierna, annars blir det nog att slå en pling till Apple=)

OKej visst
men om jag lämnar in den till dom, hur långt tid kommer dte ta tills den kommer tillbaks?

Nu måste jag ha svar!
Jag ska lämna in min ipod snart...vet nån hur lång tid det tar för att få tillbaka den?

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-07 18:38

det kan ta några veckor.

Ungefär hur många?
2 eller 4 ?

1
Bevaka tråden