Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man spellistor?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-30 23:46

Hur gör man spellistor i iPod nano. Blir frustrerad av att det ska vara krångligt Gör man det i iTunes eller? För jag testade att lägga till spellista, men det gick inte att flytta den till iPoden ju :/ Någon som kan hjälpa mig?

Ursprungligen av pasha:

Hur gör man spellistor i iPod nano. Blir frustrerad av att det ska vara krångligt Gör man det i iTunes eller? För jag testade att lägga till spellista, men det gick inte att flytta den till iPoden ju :/ Någon som kan hjälpa mig?

http://www.apple.com/support/ipod101/
Du gör spellistan i iTunes och den synkas in manuellt eller automatiskt, beroende på hur du har det inställt.
Skitkrångligt...

  • Medlem
  • 2006-05-31 00:17

Hehe, tror jag har förstått nu. Men kan man ställa in så den INTE synkronisera (eller vad det nu heter : P ?) automatiskt. Behöver ta bort låtar från datorn, och då tar den ju bort från ipoden när man kopplar också väl? Det här var alldeles för krångligt, haha, vill göra klart allt innan jag lägger mig ju... *otålig*

Ursprungligen av pasha:

Hehe, tror jag har förstått nu. Men kan man ställa in så den INTE synkronisera (eller vad det nu heter : P ?) automatiskt. Behöver ta bort låtar från datorn, och då tar den ju bort från ipoden när man kopplar också väl? Det här var alldeles för krångligt, haha, vill göra klart allt innan jag lägger mig ju... *otålig*

Jo, autosync ställer du in i iTunes under iPod-alternativen. Du behöver inte ta bort något från varken dator eller ipod.
Ett tips är väl att rensa din ipod på musiken (ifall du nu har samma musik på datorn) och Sen köra igång autosyncen. Då kommer samtliga spår i ditt bibliotek läggas i ipoden (om du har tillräckligt plats). Du kan även välja att skapa spellistor och låta endast dessa autosynca om jag minns rätt. Använder manuell överföring själv.

  • Medlem
  • 2006-05-31 13:23
Ursprungligen av daniels:

Jo, autosync ställer du in i iTunes under iPod-alternativen. Du behöver inte ta bort något från varken dator eller ipod.
Ett tips är väl att rensa din ipod på musiken (ifall du nu har samma musik på datorn) och Sen köra igång autosyncen. Då kommer samtliga spår i ditt bibliotek läggas i ipoden (om du har tillräckligt plats). Du kan även välja att skapa spellistor och låta endast dessa autosynca om jag minns rätt. Använder manuell överföring själv.

Men det går ju inte att ändra ipod inställningarna om jag inte kopplar ipoden till datorn, och nu har jag tagit bort vissa låtar från datorn, och de kommer väl försvinna för ipoden så fort jag kopplar den till datorn, eftersom det är autosync nu. Hur ska jag göra? :/

Ursprungligen av pasha:

Men det går ju inte att ändra ipod inställningarna om jag inte kopplar ipoden till datorn, och nu har jag tagit bort vissa låtar från datorn, och de kommer väl försvinna för ipoden så fort jag kopplar den till datorn, eftersom det är autosync nu. Hur ska jag göra? :/

Självklart måste du ha ipoden inkopplad för att ändra inställningarna för den i iTunes. (ingen rök utan eld typ).
Det gäller även inställningen för autosync.
För att vara säker att du inte förlorar musik, använd dig något av programmen Yamipod eller Anapod. Dra över all musik från iPoden till datorn. Sen kör du igång med autosyncen.

  • Medlem
  • 2006-06-01 18:24

Nu har jag gjort det, hann göra det innan jag fick ditt svar :/ En massa låtar försvann så jag fick göra om allt, men men... Så går det när man är nybörjare hehe

Du kan ju göra spellistor DIREKT på iPoden. När du connectat din pod till din dator så poppar ju din iPod fram i iTunes. Markerar du din iPod där och sen (kommer inte ihåg exakt) kan du högerklicka å lägga till en ny spellista. Eller så är det bara att, efter du markerat din iPod där i iTunes, klicka på 'lägg till spellista'-knappen nere till vänster i iTunes så poppar det fram en ny spellista att fixa till i din iPod.
Jag brukar göra detta då jag inte har autosync samt sällan använder iTunes för att lyssna på musik. Således behöver jag bara spellistorna i min pod.

1
Bevaka tråden