Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utdelning av hårddisken över nätverk?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom Ipod videon är hårddiskbaserad undrar jag om man kan dela ut den på ett nätverk? Jag streamar nämligen mycket musik från datorn till min anläggning så detta känns som en ganska viktig funktion eftersom musiken då skulle befinna sig på Ipoden ist för datorn, iaf stora delar.

Make my day och säg att detta fungerar

Alltså, musikfilerna lägger sig ju dolt så att du inte kommer åt dem som just musikfiler från HD'n*, förutom i iTunes.
Lägger du dock in ljudfilerna genom tex utforskaren ligger ju filerna som på vilken HD som helst, på detta vis skulle det ju fungera. Då använder du den som extern HD. Problemet är att du kan inte spela upp dem i iPoden**(de är inte inlagda via iTunes eller annat liknande program).

* Detta är sanning med viss modifikation - om man ställer in "Visa dolda filer" komme man faktiskt åt låtarna från HD'n, men de ligger oerhört osorterat och de flesta är omdöpta i iTunes. Ställ in detta läge och kolla själv.

** Det har ju spekulerats om man skulle kunna förvara sina musikfiler på iPodens hårddisk, installera och köra iTunes på iPoden själv och på så sätt ha musikfilerna med sig hela tiden. Det finns väl dock vissa problem med detta. Tex halveras utrymmet musik, eftersom musikfilerna kommer dubbleras när man tar dem från HD'n in i iTunes och sedan in till spelaren.
Dessutom kommer detta bli aningen segt att syssla med.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-02 17:48

Anapod Xtreamer som man får på köpet när man installerar/köper Anapod fungerar så. Du surfar till iPoden och kan söka, streama eller ladda ner låtar/spellistor. Fungerar exakt hur jävla bra som helst, rekommenderas! Inget behöver installeras eller moddas på iPoden heller, vet dock inte om det kräver att du använder Anapod istället för iTunes.

Wow, så det fungerar alltså!? Fan va gött! I första hand kommer poden vara kopplad till datorn så jag kan lyssna därifrån + att jag då kan streama från iPoden, via datorn till xboxen med hjälp av Anapod Xtreamer. Sen att man får hela sitt musikbibliotek portabelt när man så vill är ju nästan för bra för att vara sant

Ska läsa på om Anapod Xtreamer efter fotbollen ikväll.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-02 18:53

Du kan använda både iTunes och Anapod på datorn, bara du inte kör dem samtidigt. Men du måste köpa Anapod för att kunna streama musik, det räcker inte med trial-versionen. Men det är ju inga stora pengar det rör sig om, under 200 kronor.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-02 20:31

Jag har tom för mig att Anapod säljer Xtreamer löst, eftersom det har blivit så populärt, men jag kan ha fel. Mer som är bra med Anapod: du kan installera det på hur många datorer som helst med den nyckel du får, jag har det på jobbet och på mina burkar hemma. Streama överallt + att du kan tanka hem programmet hos polare och installera det där, vips kan de ta del av dina mp3or, du kan tanka över deras OCH använda Xtreamer. Jag är frälst åtminstone...

Fungerar Xtreamer både till Windows och til Mac OS? Funderar nämligen på att köpa en macbook.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-03 14:42
Ursprungligen av doolar:

Jag har tom för mig att Anapod säljer Xtreamer löst, eftersom det har blivit så populärt, men jag kan ha fel.

Jag har också för mig att jag läst om det, det borde ju finnas på deras hemsida om inte annat.

Ursprungligen av bjornsva:

Fungerar Xtreamer både till Windows och til Mac OS? Funderar nämligen på att köpa en macbook.

Xtreamer måste köras på en Windows-burk, men du kan förstås ansluta från vilken plattform som helst.

1
Bevaka tråden