Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ovanligt att ipod är phukkad ibland?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-02 13:29

Kunde inte hitta på någon lämplig rubrik så jag tog phukkad, hoppas ni inte blir sura.

Är det ovanligt att min ipod inte svarar ibland på sakaer jag gör.
Ibland (har hänt ca 2-3 ggr, har haft den i 1 månad) när jag klickar menu så startas den inte. Sedan läste jag något där det stod att man skulle dra "hold" fram och tillbaka och sedan klicka menu och play. Då brukar den oftast starta.

En annan gång hände det att det inte gick att spela musik alls. När jag klickade play listade den igenom alla låtar utan att spela.

Så, min riktiga fråga är:
Är detta ett normalt beteende? När vet man om man ska lämna in den?

  • Medlem
  • 2006-06-03 11:25

Ingen ?

  • Medlem
  • 2006-06-03 13:48
Ursprungligen av Apples supportsida:

iPod Issues?
These five steps (known as the five Rs) will conquer most iPod issues.

* 1. Reset your iPod.
* 2. Retry with a different USB port.
* 3. Restart your computer.
* 4. Reinstall iPod and iTunes software.
* 5. Restore your iPod.

Jag skulle välja steg fem, alltså göra en återställning med iPod updater.

Aldrig haft någon problem med min Nano, under ca en månad.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-06-04 14:48

Man ska inte klicka på menu för att starta den. (?)
Du ska trycka på mitten knappen (den runda i mitten)

  • Medlem
  • 2006-06-04 17:11

Spelar ingen roll vilken knapp man trycker på, den ska vakna upp av vilken knapp som helst.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-04 18:58
Ursprungligen av Muppo:

Spelar ingen roll vilken knapp man trycker på, den ska vakna upp av vilken knapp som helst.

Det funkar bara om den är i "viloläge". Låter man den ligga en längre tid, typ över ett dygn eller något i den stilen så stänger den av sig "lite mer" och då får man trycka på mittenknappen för att starta.

  • Medlem
  • 2006-06-04 19:41
Ursprungligen av andersuno:

Det funkar bara om den är i "viloläge". Låter man den ligga en längre tid, typ över ett dygn eller något i den stilen så stänger den av sig "lite mer" och då får man trycka på mittenknappen för att starta.

Ok, inte märkt av det trots att jag använt min mini under ett år. Använder den nog så mycket så den aldrig går in i "Deep sleep".

Kollat på Apples supportsite?
"iPod isn't responding—it appears to be frozen"
http://tinyurl.com/2kfm7

På min blev det att den bara hoppade över alla låtar igår. Fick köra en "hard reset", funkade utmärkt efteråt, lite småsaker som strular, men inget farligt.

  • Medlem
  • 2006-06-18 17:40

Vad innebär en "hard reset"? Har inte hört uttrycket innan.

Inte jag heller, gjorde som det stog på den där sidan med alla knapp-kombinationer till olika iPods.

1
Bevaka tråden