Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

über dåligt batteri. vad ska jag göra?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte min 30 giggs video ipod för cirka fem månader sen och jag har andvänd den extremt lite pga följande: batteriet räcker inte mer än en nån timme även fast det är full laddat och så har det varit sen jag köpte den. Ljudet var påtok får lågt för min smak men det fixade jag idag med hjälpa av dhär forumet xD. Så nu, va tycker ni jag ska göra? Gäller garantin? Ska jag bara köpa nytt batteri? Lämna tillbaka den? snälla hjälp

  • Oregistrerad
  • 2006-06-04 05:52

Du har garanti ett år som alltid. Ring Apple, skicka in så ordnar det sig nog.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-04 09:39

Nae, battre att sjalv gora batteritrst o sen bestalla service fran hemsidan.

Batteritest:
- Aterstall ipoden med senaste ipod updater
- Lagg in EN mp3 lat av 128k
- Anslut inga horlurar - om anslurna inte nagra andra an dom som ingar nar du koper.
- Lat ipoden spela laten pa repeat tills den dor

- Dar har du din batteritid - och om den ar kass fortfarande / lamna in den

Att tanka pa:
- Horlurar drar strom
- Att ha hogsta volym pa hela tiden tar extra strom

  • Medlem
  • 2006-06-04 17:09

ufred du glömde att man ska ha volymen på 50 % av max och man ska ha EQ:n på OFF. Då ska man enligt apple ha upp till 14 timmars speltid.

  • Medlem
  • 2006-06-04 23:59

men ska man sitta uppe i 14tim?

  • Medlem
  • 2006-06-05 16:47

Nej det måste man inte, man nollställer antalet spelningar på låten innan man börjar, sedan kollar man hur många gånger låten spelats och gångrar det med hur lång den är. Då har man speltiden.

Jag har märkt en grej: om jag bara lyssnar, utan att ändra låt, så räcker batteriet så himla mycket längre. visst det kunde jag också förstå men liksom så fort jag byter låt ett bar gånger så har ett par "piggar" minskat på batteriet..

  • Medlem
  • 2006-06-06 11:48

Man kan inte lita helt på batterimätaren, den mäter ungefär hur länge batteriet räcker med nuvarande avnändning. Vilket gör att om man rör sig i menyerna helatiden så sjunker mätaren, om man sedan slutar att röra på iPoden så den går in i läget "Nu Spelas" så ökar mätaren lite.
En annan sak man kan göra är att använda ljuset så lite som möjligt alt. stänga av det.

hoho, hur sätter man en låt på repeat?

  • Medlem
  • 2006-06-06 21:14

Inställningar->Repetera->ETT

Tackar

Nu har jag gjort det, men när jag ska kolla i iTunes hur många gånger den är spelad står det inget där.. :S jag har uppdaterat ipoden.. men det står inget. Har jag gjort räätt?

  • Medlem
  • 2006-06-07 23:39

Det står inget? Något borde ju stå, annars tyder det ju på att den dött dirrekt, men det låter inte rimligt :). Har du automatisk uppdatering i iTunes? I sånna fall kanske det skrivt över den låten du hade i iPoden?

Ne det står inget, för jag tog bort det som stod där innan.. ja, jag har automatisk uppdatering..
fattar inte.. :S

  • Medlem
  • 2006-06-08 18:42

Jag tror att den automatiska uppdateringen kan ha uppdaterat iPoden så att den låten du spelade återställdes, testa en gång till och ta bort automatisk uppdatering.
Jag är inte helt säker på detta för jag vet inte riktigt hur den automatiska uppdateringen funkar, tycker man får bättre koll om man kör manuell.

1
Bevaka tråden