Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Compact Flash & G5 ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-31 13:39

Någon som har koll på en CompactFlash läsare som fungerar tillsammans med G5'orna?

Någonting i stil med den här: http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=361491&product_id=408554 är jag ute efter...

//Rikard

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-05-31 20:00

Tyvärr fanns det inte mycket information om kompatibilitet på Belkins sida, men det står ju att det fungerar med iPods som har dock-kontakt. Maila Macoteket eller Belkin och kolla annars!

  • Medlem
  • 2006-06-01 08:37

Min fundering var om det fanns någon liknande pryl från en annan leverantör...

//riro

Ja det finns ju en från Apple. Den drivs från iPodens interna batteri, men tyvärr läser den inte CF-kort direkt, utan du måste stoppa in digitalkamerans usb-sladd i den. Tydligen är den lätt och portabel också, och en aning billigare än konkurrenternas (i alla fall i $).

Läs annars i denna: http://iloungeserver.com/iLounge_The_iPod_Book_2.0_wide.zip där står det mesta nyttigt. Hoppas du fått liten hjälp på vägen..!

  • Medlem
  • 2006-06-04 21:50

Problemet är bara att min kamera (Cannon EOS300D) inte fungerar som USB-host utan drivare... misstänker att prylen från Apple inte fungerar så bra då.

Nåja, CF-kort är juh ganska billiga

Ursprungligen av riro:

Problemet är bara att min kamera (Cannon EOS300D) inte fungerar som USB-host utan drivare... misstänker att prylen från Apple inte fungerar så bra då.

Nåja, CF-kort är juh ganska billiga

Jag har kollat ganska mycket på CF läsare till IPODEn och har kommit fram till att den suger rejält som detta. Mitt bästa tips r att köpa en riktig CF backup, de kostar ca 2kkr på scandinavian photo.
Alt köpa fler VF kort för de pengarna...Skippa Belkin och de andra.
Hastiheten mellan IPODen och läsaren är så låg att det tar ca 30min att ladda 1gig....lite väl länge då batteriet lär ta slut innan dess...

1
Bevaka tråden