Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podcast i biblioteket

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag vet inte om mitt problem finns diskuterat i någon annan tråd. I så fall skulle det vara vänligt att bara länka dit.

Men i alla fall, mitt problem är att jag prenumerarar på några podcasters, vilka några av dem består av upp emot 100 avsnitt. Dessa kommer ju då också med under "Bibliotek" i iTunes, vilket jag finner lite irriterande när det finns en rubrik under som heter "Podcaster". Jag skulle helst vilja att dem bara låg där.

Går det att ordna?

Det skulle i alla fall ha varit bra om iTunes varit uppdelat i video, podcast, musik osv, osv i stället för att ha allt i en enda röra.

Tack

Det mest störande med detta är ju att även om man uppdaterar iPoden att bara ta ospelade avsnitt av podcasten, så hamnar de gamla, spelade avsnitten, likväl med i podden när man uppdaterar, men under Musik > Artister > ex. SR P3 Hej Domstol. Så snälla någon, lös detta problem...

Ursprungligen av LTPOWER:

Hej, jag vet inte om mitt problem finns diskuterat i någon annan tråd. I så fall skulle det vara vänligt att bara länka dit.

Men i alla fall, mitt problem är att jag prenumerarar på några podcasters, vilka några av dem består av upp emot 100 avsnitt. Dessa kommer ju då också med under "Bibliotek" i iTunes, vilket jag finner lite irriterande när det finns en rubrik under som heter "Podcaster". Jag skulle helst vilja att dem bara låg där.

Går det att ordna?

Det skulle i alla fall ha varit bra om iTunes varit uppdelat i video, podcast, musik osv, osv i stället för att ha allt i en enda röra.

Tack

Som du redan märkt så finns ALLT som iTunes "känner till" i Biblioteket. Det är bara så det funkar.
Och om det verkar vara "en enda röra" så prova att slå på Bläddraren med ctrl-B, det brukar klarna då.

  • Medlem
  • 2006-06-07 23:52

Man kan slå på "sökfältet", Ctrl+Shift+B eller Redigera->Visa Sökfältet
Där kan man trycka på knappen "Musik", då visas bara musik i Biblioteket. Denna inställningen finns kvar även om man stänger ner iTunes.

Jag har nu kommit på hur jag ska få det att inte längre vara bara en ända röra, genom att i sökfältet sätta ett mellanslag kommer det upp ett fält där man kan välja mellan att visa musik, podcast, video, ljudböcker osv. Men jag tycker fortfarande att om man i iPoden går in på "Spår" borde man inte se alla podcastavsnitt, bara musiken, eftersom att man trots allt går in på "Musik, spår". Eller?

Ursprungligen av LTPOWER:

...genom att i sökfältet sätta ett mellanslag kommer det upp ett fält där man kan välja mellan att visa musik, podcast, video, ljudböcker osv...

Hur är det med läsförståelsen? Det är just det sökfältet som Muppo refererar till ovanför här.

Ursäkta, jag har lite mycket att tänka på just nu, men konstigt nog så tänker jag inte alls.

Men jag förstår fortfarande inte varför när jag på iPoden går in på "Musik" och sedan på "spår", då borde ju bara musiken visas, inte podcasten. eller?

1
Bevaka tråden