Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lyssna på kopieringsskyddad musik i iTunes och iPod?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en bra skiva i present (Totta&Wiehe: Dylan). Den låter bra i datorn men jag måste använda CDSplayer som ligger på skivan för att kunna lyssna på den. Jag skulle vilja kunna ha den bland övrig musik i iTunes och inte behöva stoppa in skivan och använda ett särskilt program för att lyssna på den. Dessutom vill jag kunna lyssna på den i min iPod. Hur uppnår jag detta?

Jag vet inte exakt i ditt fall, men de få skivor (ca 6-7 st.) jag stött på med kopieringsskydd (=bakbunden lyssningsmöjlighet) har jag ändå kunnat importera till datorn med hjälp av Itunes. Ungefär som att kop.skyddet inte funnits. Sånt gör mig glad. Använder Mac. Men jag lyckades även importera en kop.skyddad skiva på en Windows-dator en gång med Itunes.
Enda gången jag misslyckats var ETT spår på Marie Fredrikssons album "The change". De andra spåren gick bra att importera.

Dyker inte skivan upp i Itunes alls? Vad händer när du försöker importera?

Ursprungligen av Alphonze:

Dyker inte skivan upp i Itunes alls? Vad händer när du försöker importera?

Nej, den syns inte i iTunes. Med importera syns bara uppspelningsprogrammet som ligger på skivan.

Jag provade igen nu med min skiva. Det är låt 11 (av 12) "A table in the sun" som gör att Itunes hänger sig och på så sätt hindrar import.

Har du Windows? Har du provat med andra program? Har du provat i Mac?

Såg nu att min Marie Fredriksson-skiva också innehåller Cdsplayer (för Windows tydligen) då det finns en separat spelare Macplayer för Mac. Med Macplayer kan jag spela alla låtar. Prova med en Mac-dator så kanske du kan importera de flesta låtarna...
Jag beklagar att man ska behöva trixa med såna här grejar man betalat för.

Ursprungligen av Alphonze:

Såg nu att min Marie Fredriksson-skiva också innehåller Cdsplayer (för Windows tydligen) då det finns en separat spelare Macplayer för Mac. Med Macplayer kan jag spela alla låtar. Prova med en Mac-dator så kanske du kan importera de flesta låtarna...
Jag beklagar att man ska behöva trixa med såna här grejar man betalat för.

Jag använder Mac. Jag kan spela alla låtar med spelaren men jag vill ha dem i iTunes och kunna spela dem i min iPod. Jag har utan framgång försökt importera dem i iTunes. Går kanske att med Audio Hijack eller liknande att spela in dem när de spelas upp men finns det ingen enklare väg?

1
Bevaka tråden