Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur startar jag mina spel/applikationer i ipodlinux??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu installerat ipodlinux på min 5g och det rullar fint. Dock har jag ännu inte lyckats lista ut hur man startar någon icke-ipodlinux applikation (som iDoom) jag har placerat spelet (iDoom) i rooten av ipoden men hur ska jag navigera i File Browsern i iPod linux för att hitta min mappa med grejer?? Jag har hört något om att de ska ligga i en mapp som heter Hp men den hittar jag inte =(

Tack på förhand!

Mappen skal heta hp.. titta igen lr så testar du de andra mapparna

Fan, den finns ju inte. Jag ser bara alla mappar som ligger i sda2 partitionen (bin, home etc.)...

btw. finns det något sätt att komma åt sda2 och sda3 i windows??

Ursprungligen av Fruktsoda:

Fan, den finns ju inte. Jag ser bara alla mappar som ligger i sda2 partitionen (bin, home etc.)...

btw. finns det något sätt att komma åt sda2 och sda3 i windows??

Ja har samma problem, jag tror det är ett pgrogram till du måste ha för att kunna spela idoom, ska kolla vidare..

Ursprungligen av Rasmus88:

Ja har samma problem, jag tror det är ett pgrogram till du måste ha för att kunna spela idoom, ska kolla vidare..

Det du behöver är en så kallad CLauncher, här är en guide hur du insatlerar doom på din ipod:
http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=12277
Det är rätt kul att spela doom på ipoden, fast det är lite problem med kontrollerna.

1
Bevaka tråden