Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Textning, DVD.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har en iPod video och har lagt in diverse DVD-filmer. Jag har dock inte lyckats få dom textade, jag har använt DVD-dekrypter och har då ställt in på att jag ska ha engelskt ljud(om inte svenska finns) och svensk text, men texten kommer inte med. Någon som vet hur man gör?

efter Dvd. dectrypt, ta den filen till handbreak!

vad är handbreak och hur ska jag gå tillväga då? Finns det möjligtvis en guide?

Ursprungligen av Xelo:

Då skriver jag en liten guide hur man kan göra:

1. Koda filmen till datorn med DVD Decrypter (Eller DVD Shrink), för att få en .vob-fil på hårddisken.
2. Öpnna Handbrake för windows, välj den enhet som dvd-skivan fortfarande ska ligga kvar i (ev, använd en fusk-enhet med daemon tools om du inte har någon skiva). Handbrake läser du in skivan.
3. Väl Audio och video-inställningar som behagas, samt bitrate (jag tog 1500, kommer ju ändå gå ner till ca 500 med videora senare). Här väljer du även undertext.
4. På output, bläddra fram till den fil du har på hårddisken med filmen på (gjord av decrypter/shrink)
5. Tryck next, filmen kodas om, tog ca 1.10 för mig med en film på 1h 40min.
6. Starta videora, och koda .vob filen som finns på hårddisken som vanligt. Lägg över i iPoden, och voila, du har undertext!

Handbreak är ett program..
Denna skrev han efter att jag hjälpt han

Tack! Men var får jag tar på programmet?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-06-12 15:35

sök på google

Jag kan inte hitta handbrake till windows??? Kan inte någon länka till någon hemsida där man kan läda ner till windows eller finns det inte??

du hittar det på deras forum..

Jag laddade ner programet, men det stod att det bara gick att texta fem minuter annars behövde jag köpa programmet. finns det något annat sätt, gratis?

1
Bevaka tråden