Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Album Covers försvinner

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej
Mitt problem är att album cover försvinner från tagen är det någon som har
haft samma problem ?

/Fredrik

Jag har haft det på vissa låtar, även fast man lagt in det så kan det hända att några enstaka låtar inte har covers.

Försvinner dom när du synkat över till podden? Det är en inställningssak i så fall, tror jag.

/haringennano

Ursprungligen av Jack_Ryan:

hej
Mitt problem är att album cover försvinner från tagen är det någon som har
haft samma problem ?

/Fredrik

Jag har haft samma problem läääänge (sedan förra november när jag köpte min iPod) utan att lyckas fullt ut med att lösa det. Det enda man kan göra för att få det att delvis fungera är att markera varje låt för sig (i iTunes) och lägga och albumcovers, sedan flytta över playlistan till iPoden. Man ska alltså inte markera alla låtar samtidigt och lägga in albumcovers utan var och en för sig och man ska heller inte göra detta i iPoden utan först i iTunes och sedan flytta över den...tyvärr.

Men trots detta fungerar det bara en viss tid, efter kanske en vecka när man kopplar in iPoden i datorn och uppdaterar den så försvinner vissa albumcovers, dock inte alla. Ett väldigt konstigt problem som många har.

Om du nöjer dig med att ha albumcover i ca en vecka så är detta lösning annars vet jag inte vad du ska göra förutom att varje vecka göra samma sak...jobbigt! :rolleyes:

Lycka till!
Ciao

PS: Har provat alla inställningar som är möjliga....funkar EJ.

1
Bevaka tråden