Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upphittad iPhone fungerar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag hittade jag en iPod video 30GB...

Jag blev självklart överlycklig, Iaf så gick jag till onoff för att fråga vad jag behöver köpa för att saken skulle fungera, killen där gav mig en laddare och en usb kabel. Jag frågade honom (mer än 1 gång) ifall det verkligen skulle funka att överföra låtar med endast usb kabeln, han sa att det inte skulle va några problem. När jag kom hem satte jag genast igång med att försöka lista ut vilka program man ska använda etc. Det gick inte så bra... Jag försökte först med iTunes, sedan med mediamonkey och sist med windows media. När inget av det fungera så avinstallerade jag allt och installerade iPod updater, där kom det upp en ruta om att jag skulle uppdatera skiten, så jag gjorde det och nu är jag försöker sätta på iPodden så kommer det upp en mapp med ett ! brevid. Jag har provat både med en Reset (Mitt-knappen + menu i 10sek), och att återställa men då står det bara "Kunde inte uppdatera den fasta programvaran. Skrivfel."

Snälla är det någon som vet vad jag behöver göra för att få min iPod att fungera?
Förresten har jag aldrig använd en iPod innan, min gamla mp3 var från jens of sweden.

Tjaaa, om jag hittade en pryl värd flera tusen som nån stackare tappat bort så skulle jag lämna in den på närmaste polisstation eller annat lämpligt ställe.

Ursprungligen av Fürsten:

Tjaaa, om jag hittade en pryl värd flera tusen som nån stackare tappat bort så skulle jag lämna in den på närmaste polisstation eller annat lämpligt ställe.

trevligt, ifall du är kristen, så kanske du kommer till himlen eller så!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-14 07:56
Ursprungligen av janinas:

trevligt, ifall du är kristen, så kanske du kommer till himlen eller så!

Det finns ingen anledning att vara sarkastisk, Fürsten har ju rätt. Tänk efter själv hur du skulle må om det var du som hade tappat den.

Om du lämnar in den till polisen, och ingen efterfrågar den inom en viss tid (3-4 veckor kanske det är) så tror jag att du får ta den själv - helt ärligt och utan dåligt samvete.

Ja, asså detkan ju kännas skit om man tänker efter hur killen som tappade ipoden känner sig. Men jag själv skulle också bli överlycklig om jag hittade en ipod.

Men men. Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag hade hittat en.

Varför jag svarar är att jag har också samma problem. Jag försökte byta tema på min ipod och då ska man ju återställa eller uppdatera den först. Men jag fick samma problem som janinas.

"Kunde inte uppdatera den fasta programvaran. Skrivfel." å sen när jag formaterade ipoden så testade jag igen. Utan resultat denna gången också det stod bara "Kunde inte uppdatera den fasta programvaran. Skrivfel."

Sen formaterade jag å testade å starta om datorn och installera om ipod updater. Efter detta så när jag satt in min ipod så kände inte datorn igen ipoden. Det stod nått i stil med "okänd usb-enhet".

hur gör jag för att allt ska funka igen?

Kan tilllägga att när jag försökte koppla in min mammas ipod så kände datorn inte igen den heller. Och den ipoden funkar helt normalt.

Ursprungligen av janinas:

trevligt, ifall du är kristen, så kanske du kommer till himlen eller så!

Jag är nog så långt ifrån kristen man kan komma, men visst, nog skulle det väl kännas för jävligt att hamna i helvetet pga av en 30GB iPod?
Hade ju varit annat om det handlat om en 60GB..

Snälla H>jälp Mig Nu.....

....för jag fattar inte jag körde med itunes förut men den radera all min musik hela tin så jag ladda ner media monkey den var perfekt för musik men kunde inte lägga film(kanske går isåfall säg hur).
men jag har provat ephpod men det vägrar gå på så någon som vet ett gratis program som e bra för film!!!!

1
Bevaka tråden