Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod mini batterikrångel

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! :>

såhär är det:
jag har haft min ipod mini i 6 månader, jag kopplar in den i datorn och laddar i 3 timmar, ska sätta på den och lyssna och efter ett tag bara lägger den av.

det kommer upp en text som säger att batteriet är slut och att den kommer stänga av. trycker man lite på den efter den släckts ned ploppar macäpplet upp och efter det
ett litet batteri som laddas ur med en varningstriangel över sig.

jag brukar försöka få igång den igen och då funkar den i ca en timme innan den säger nej igen, men det fungerar bara ytterst sällan. hm.

har förstått att batteriet kan bli så efter x antal månader, men jag har ingen lust att
pröjsa 3000 spänn för att få det fixat på något macställe.. :<

ska jag försöka få den utbytt gratis (inte så troligt..:P) eller byta själv?(men då går ju garantin ut.. :s)

vad tycker ni? :3

sannie

Du har ett års garanti på din mini och eftersom din endast är 6 månader borde du kunna få apple att byta ut ditt batteri på garantin.

Lycka till!

Jag hade exakt samma problem som du och även min mini är inhandlad för cirka 6 månader sdedan.
Mitt batteri blev sådär helt plötsligt, den funkade finfint till för någon vecka sedan då den började med detta fenomen.
Hade tänkt ringa Apple och höra vad de sa om det, men fick aldrig tid - vilket kanske var tur. Idag, någon vecka efter att batteriet började krångla, funkar den nämligen perfekt.

Om ditt problem fortsätter bör du kontakta Apple.

Lycka till!

Har haft precis samma problem två gånger! Efter första gången jag lämnade in den för batterifelet fick jag en ny ipod, efter 3 dagar (!) var det samma problem med den... hmm?

jag har exakt samma problem, what's up med det? det är jävligt jobbigt måste jag säga

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 16:20

verkar som alla har haft det problemet, och jo, även jag.
fast batteriet kom igång efter någon vecka

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 16:51

Jag hade exakt samma problem, jag lämnade in min på undersökning, och efter några dagar fick jag en ny.
Så det borde inte vara några problem att få en ny..

jag har samma problem just nu. men jag har ingen garanti kvar.. köpte ipoden den 9:e dec 04.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-01 12:23

dwella, du kan alltid ringa o kolla om det inns möjlighet att få det på garantin
Fast det är förstås i senaste laget nu, så hoppas inte alltför mycket

ufred gjorde det idag, det fanns inget dom kunde göra. killen rekommenderade mig att lämna in den på apple store för att göra en felsökning.. men de skulle kosta en del. kul att sånt här händer precis när garantitiden gått ut.. :/

Men hur kan garantin ha gått ut? Är garantin på batteriet kortare än på hela iPOden?

Thecarzy88: Det var dwella som köpte sin -04. Hon som skapade tråden heter sannie.

jag lyckades fixa mitt batterikrångel. följde dom steg som finns på deras support sida, tog reset, installerade nya ipod updater, nytt itunes o sen när jag hade laddat ipoden funkade den som normalt igen!

  • Medlem
  • 2006-05-06 13:08
Ursprungligen av dwella:

jag lyckades fixa mitt batterikrångel. följde dom steg som finns på deras support sida, tog reset, installerade nya ipod updater, nytt itunes o sen när jag hade laddat ipoden funkade den som normalt igen!

Dwella, jag verkar ha samma problem som du. Men jag hittar inte det där avsnittet på www.apple.com som du fick hjälp av. Kunde du vara så vänlig att posta den url-adressen åt mig?

Tack

  • Medlem
  • 2006-05-14 22:25

Jag har PRECIS samma problem :(

Ibland ÄLSKAR jag min iPod.. ibland vill jag bara kasta den direkt.. hehe
Jag stoppar i den för att ladda ner under natten, när jag vaknar direkt och ska till skolan, brukar jag ha med min iPod för att lyssna under tiden. Det första den säger när jag kopplat loss den är "Anslut batteri till strömkälla".. sen startar jag om den, så säger den EXAKT samma sak.. efter 3dje eller 4 gången så går den i 2 timmar utan problem... sen återkommer de igen, Jag köpte min iPod den: 11 Aprill 05
Lämnade in den till Computer City vart jag köpte den... 21 April 06.. och han sa: Det är INGA problem med din iPod.. jag slog till och med rekord med den på 18 timmar i sträck.
Sen efter jag tog den direkt så sa han att den va full-laddad, jag kom ut ur affären helt glad att den funkar.
Sen ska lag lyssna igen så exakt samma sak. Vad ska jag göra?

Heval: Det är precis likadant för mig. Glad i hågen på väg till skola eller träning slår man igång iPoden, och kan lyssna i typ 30 sek. Sen kommer "felmeddelandet" upp och efter det ett batteri med en triangel brevid. Efter att ha resetat den några gånger går den igång igen och fukar allt mellan en låt och typ 4 timmar, för att sedan börja om med samma procedur.
För mig är det även ibland så att efter att den varit avstängd i någon timme kommer äpplet upp när jag ska starta den.

Jag har typ en månad kvar på garantin, men vet inte om jag vågar skicka in den då den bara beter sig såhär ibland..
Vad tycker ni att jag ska göra?

  • Medlem
  • 2006-06-14 14:15

Jag tycker du ska lämna in den DIREKT!! Innan garantin tar slut. och säg va problemet är, för dom kommer skicka den till Apple, och så kommer apple kolla på det. Antingen får du tillbaks en ny iPod.. eller så får du ett nytt batteri.

1
Bevaka tråden