Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

samma equalizer som i itunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag använder mig inte av itunes bibliotek utav olika anledningar, jag gör bara iordning min listor där men om jag väljer att ha en eq direkt i ipoden så finns de inte kvar när jag kollar ipoden i itunes nästa gång. måste man göra eq-inställningarna redan i bibblan och sen flytta över till poden? det blir ju ett jäkla jobb att flytta över allt på nytt igen...

kanske ska tillägga att jag inte märkt någon skillnad direkt när jag lyssnat.. är det så att man ska ställa in eq i poden på flat för att höra inställningen man gjort i itunes?

tycker det är rätt tråkigt också att man inte kan göra smart-play-list baserat på equalizer..i alla fall har jag inte lyckats, nån som har?

mycket tacksam för svar!

Markera låtarna i iTunes, visa info, välj EQ Preset, tex. Rock.
Uppdatera podden med den nya infon.
När du sen spelar upp dom låtarna så är poddens EQ ställd till Rock.

Ursprungligen av petern:

Markera låtarna i iTunes, visa info, välj EQ Preset, tex. Rock.
Uppdatera podden med den nya infon.
När du sen spelar upp dom låtarna så är poddens EQ ställd till Rock.

Jag har försökt få detta funka men icke...
Hur menar du "uppdatera podden"?

Jag har visserligen lyckats få inställningen till poden men om poddens eq råkar vara inställd på något annat än "av" då jag spelar låten försvinner inställningen för gott vilket verkar totalt idiotiskt.

Dessutom, jag blir helt förvirrad av att testa, men är det så att inställningen inte förs över om iPoden är inställd på något annat än "eq av" vid överföringen?

Varför finns inte valet "track eq"? Det är ju precis vad det handlar om, en eq vald för spåret som man kan välja att ha eller inte...

Å, glömde säga...
Du kan inte göra Smart Playlists som söker på EQ (bara en dom miss från Apples sida) men i biblioteket kan du slå på visning av kolumnen Equalizer. Så kan du sortera på den sen och se vilka som har vad.

surt...men tack ändå för hjälpen!

Ursprungligen av klarabara:

surt...men tack ändå för hjälpen!

Surt? Är glaset halvfullt eller halvtomt?

jag medger, jag är inte hundra på det här.. men det verkar konstigt om ipoden ändrar vad som står i taggen.. som jag har förstått det i alla fall så är det i id3-taggen du lägger info om vilken eq som den ska spelas med...och jag hoppas inte att ipoden kan ta bort den permanent när man väljer av?

jag gjorde min egen eq-inställning i i-tunes innan jag fick veta att den inte funkar i bara ipoden..den inställningen som jag kallade "electronic 2" finns fortfarande kvar när jag kopplar in den i itunes..trots att jag får spela upp låtarna med "electronic" som finns i podden by default..

itunes missar på mycket.. men det verkar ju inte spela så stor roll, det används ju flitigt av alla ändå....

1
Bevaka tråden