Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väldigt kort batteritid, ska jag skicka in min nano?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte min nano i April och jag tycker det är oförskämt kort batteritid, mini G2 mini var mycket bättre i batteritid.
Efter en fulladdning så håller batteriet i ca. 3-4 timmar max, redan efter ca 1 timmes spelning är batterindikatorn nere på rött.

Ska jag skicka in min nano? Hur lång tid tar det ungefär att få tillbaka en? Jag är otroligt beroende av min nano och lämnar inte huset utan den =P. Min förra mini lämnade jag in och fick vänta 8 veckor på att få tillbaka den.

En sak till jag har bodyarmor från istuff.se till min nano och om jag skickar in den så förmodar jag att jag säkert får en ny och då loosar jag bodyarmorn. Kan man ta bort den och sätta dit igen? Kan man tvätta den också med vatten och lite tvål? På båda sidorna alltså?

Min polare har NÄSTAN samma problem fast lite längre tid. Säg 1:30 timma. Det står att batteritiden på Nanon är 14 timmar men det stämmer mycket sällan så säg kanske 6 timmar.

Att det efter 1:30 timma eller efter 1 timma i ditt fall vara nere på rött är helt fel. Tycker jag ska lämna in den men är så osäker på det. För det första vill jag inte ha min nano på service eller efter typ 2-3 veckor få en ny - det klarar jag inte.

För det andra så vet jag inte om det här täcks av garantin, det finns ingen direkt bevis på att det händer om man nu inte spelar musik i 1 timma framför kassören etc.

För det tredje så kommer de säkert ge mig en NY Nano och det betyder att den har en kant, vill inte ha någon kant på min Nano, fult och icke praktiskt. Tänkt om man vill ha tex. iPod shield på den eller någon - kommer inte att funka.

Äsch...jag vet inte vad jag ska göra...någon annan som haft samma problem, i så fall hur löste ni problemet, skickade ni inte den och fick en ny?

Ursprungligen av IlCapo:

Min polare har NÄSTAN samma problem fast lite längre tid. Säg 1:30 timma. Det står att batteritiden på Nanon är 14 timmar men det stämmer mycket sällan så säg kanske 6 timmar.

Att det efter 1:30 timma eller efter 1 timma i ditt fall vara nere på rött är helt fel. Tycker jag ska lämna in den men är så osäker på det. För det första vill jag inte ha min nano på service eller efter typ 2-3 veckor få en ny - det klarar jag inte.

För det andra så vet jag inte om det här täcks av garantin, det finns ingen direkt bevis på att det händer om man nu inte spelar musik i 1 timma framför kassören etc.

För det tredje så kommer de säkert ge mig en NY Nano och det betyder att den har en kant, vill inte ha någon kant på min Nano, fult och icke praktiskt. Tänkt om man vill ha tex. iPod shield på den eller någon - kommer inte att funka.

Äsch...jag vet inte vad jag ska göra...någon annan som haft samma problem, i så fall hur löste ni problemet, skickade ni inte den och fick en ny?

Batteritiden ska täckas av garantin. Märkbara försämringar ska således inte vara några problem ur garantisyn. Du får en ny iPod av Apple. Sedan är det väl så att butikens anställda får se till att den spelar musik i en timme för att se att det faktiskt är som du säger, i butiken som du lämnar in den till då alltså.

Troligtvis blir det en ny nano, ja. Därför får du räkna med kanten.

Jag vet inte hur du har gjort med tanke på att denna tråd inte har varit aktiv på ett tag. Det kändes bara som att det var obesvarade frågor kvar, så jag tog och besvarade dessa.

Tack för svaret. Nu vet jag i alla fall att batteritiden täcks av garantin. Kul att de i butiken har skyldighet att spela upp musik i 1 timma för att se att batteriet verkligen tar slut så snabbt.

• Medlem
  • 2006-06-21 13:30

Kant? Vilken nano pratar du om?

Eller hur, vad är en kant?

• Oregistrerad
  • 2006-07-16 13:55

Butiken har ingen sadan skyldighet vad jag vet.

Och varfor ga till butik med det?

Betydligt snabbare att skcka in den via Apples hemsida...

Apple Kan ta betalt, men gor det inte vad jag vet.
Daremot kan du fa betala for undersokningskostnad i en butik om dom kommer fram till att dt inte ar hardvara som e kass.

alltså är 14 timmar battertid inaktiv batteritid? dvs att man inte gör nått med nanon?

jag köpte min för någon månad sedan och de första gången gjorde jag som man ska, laddat fullt och laddade den inte fören den var död. men nu är min batteritid typ ändå bara ca 7-8timmar? ska man kunna lämna tillbaks den då?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-20 10:06

Har du bakgrundsbelysningen igång, påslagen eq, spelar spel mycket, hög volym? Allt detta spelar in, och sedan får man ta apples 14 timmar med en nypa salt. Det är när den bara ligger och spelar, på låg volym, ingen bakgrundsbelysning, ingen eq och inget pillande på den.

1
Bevaka tråden