Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla inte ifrån .. !

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en 30gb Video igår, och har hållt på hela dagen med att ordna med mina filer i iTunes .. Men när jag skulle uppdatera och lägga allt på iPoden så hängde sig iTunes, vilket medförde att jag var tvungen att stänga av datorn ..

På iPoden stod det då fortfarande "Koppla inte ifrån", och jag trodde jag hade slängt 3000 i papperskorgen.. Sen hittade jag detta forum, och sökte lite runt.. Visade sig att det bara var att göra en reset ..

Men varje gång jag kopplar i iPoden i datorn, så reagerar inte iTunes, utan iPoden låser sig om och om igen på "koppla inte ifrån"-läge .. Vad kan vara fel?

Tacksam för svar

// Adde, oerfaren iPod-användare ..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-21 19:40

Har du testat att reparera med skivverktyg.Om du har mac.

B.D

Nej, har PC .. :/

  • Medlem
  • 2006-06-21 20:41

Att den hamnar i "koppla inte ifrån"-läget är helt normalt, det ska den göra om man har manuell hantering av låtarna, har man automatiskt tror jag att den ska försvinna, vet inte säkert för jag har aldrig använd automatisk uppdatering. Man ska använda "säker borttagning av maskinvara" i windows för att koppla ifrån den.

Angående problemet med iTunes så skulle jag ta och avinstallera iTunes, om du vet något program som man tar bort registerfiler från windows så kand et vara rba att köra, (vet tyvärr inget själv) och sedan ta och installera det igen.

Jo, men problemet är att den låser sig i "koppla inte ifrån"-läge, går alltså inte få bort utan att göra en reset..
Jag testade att installera om iTunes, dock utan förbättring : / ..

En annan grej jag precis upptäckte är att det inte går att spela upp de låtar som finns på iPoden, och att typ efter varannan reset är de borta, för att sen komma tillbaks igen.. Dock endast i listform, går inte att spela upp. Hur gör man för att rensa iPoden utan datorhjälp så att säga?

Fasen vad allt ska vara jobbigt, inte riktigt så här jag föreställde mig att det skulle vara att vara iPod-ägare..

  • Medlem
  • 2006-06-21 21:11

Utan datorn går inte, hänger sig hela datorn när du kopplar in den?
Du kan göra en återställning med iPod updater, dvs du rensar den och lägger in apples firmware på nytt. Ladda ner nyaste iPod updater och välj återställ.

Misstänkte det .. Datorn hänger sig inte, och den visar att en flyttbar disk är inkopplad. Precis som det ska vara, men varken iPod Updater eller iTunes "hittar" iPoden ..

Ska testa att ladda ner nyaste updater och hoppas på bättre lycka då

Tack för hjälpen!

Attans, laddade ner senaste updaten och den visade att iPoden var ansluten, och det kom upp "tillgängliga uppdateringar" .. So far, so good. Sen fick jag upp en liten ruta med texten: "iPod Servicefel" . Varpå Updater stängdes ner.

Vad återstår att göra nu? Lämna tillbaks den i affären? .. Lite sådär halvirriterande att den inte kan hålla i mer än 24 timmar. En av anledningarna till att jag köpte den var för att jag ska resa bort i helgen/över midsommar, och jag hinner inte reklamera den förrän efter helgen. Så argh ..

Ingen som har något förslag på hur jag ska gå till väga? Sett att många haft samma/liknande problem ..

  • Medlem
  • 2006-06-21 21:49

Trist att din iPod krånglar så mycket, Nu finns det inte mycket kvar att testa (vad jag vet).
Gör en "soft-reset" och när ipoden slocknar/apple loggan syns så håller du inne select+play/pause, då hamnar den i disk mode. Testa då att göra en återställning, hoppas detta funkar. Om det inte går första gången kan du försöka igen några gånger.
(För att komma ur disk mode gör du en reset)
Annars kan du testa med en annan dator.

Ursprungligen av Apple:

iPod Issues?
These five steps (known as the five Rs) will conquer most iPod issues.

* 1. Reset your iPod.
* 2. Retry with a different USB port.
* 3. Restart your computer.
* 4. Reinstall iPod and iTunes software.
* 5. Restore your iPod.

Lycka till!

Verkar inte funka det heller, men tack ändå ..

Får väl ta en tur till Trollhättan imorgon ändå ..
Återigen, tack så mycket för all hjälp.. Skriver om jag gör något progress över natten.

hade också sånt problem..testade allt!
fick lämna in den..har inte fått tillbaka den än..antigen lagar de den eller så får jag en ny..får se..

  • Medlem
  • 2006-09-03 18:34

Om ni har detta problemet kan ni testa Sista utvägen
Nu har ju ni redan skickat in era ipods men för andra med samma problem kan detta vara en lösning.

mm kollade på det men hittade inte ens det..hittade inte de mappar ni pratar om :/

alltså hittade bara de partitioner som ska vara där..ingen med iPod ...hoppas den kommer att funkar när jag får tillbaka den

exakt samma fel som jag på min tråd.. jag tror att detta har orsakats av att man har dragit ur den från datorn när man inte skall... Ganska dåligt isf, man kan ju inte formatera den utan dator heller..

  • Medlem
  • 2006-09-19 22:37

mor_tomte hade du testat [URL="http://www.99pod.se/ipod-video/53163-faq-ipod-de-vanligaste-fragorna-och-svaren-viktigt-foer-dig-med-ipod.html#post419347]Sista utvägen[/URL] innan du skickade in den?

1
Bevaka tråden