Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar Videora iPod converter?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur programmet fungerar, hur man konverterar en fil.. Räcker det med att man bara har detta programmet eller ska man ha något annat också för att det ska fungera?
Tack!

"One Click Transcode" > Öppna fil - klart

Aha, jag tryckte på den knappen bredvid.. Men när den har konverterats kan jag föra in den i iPoden utan några problem eller?

Jag konverterade videofilen, men jag kan fortfarande inte lägga in den i iTunes.. När jag startar iTunes trycker jag på video men när jag drar in filen dit så funkar det inte..
:(:( Vad ska jag göra?.. För jag ska resa bort snart och jag vill gärna ha videos att kolla på, på vägen..

"Arkiv" > "Lägg till fil i biblioteket" - klart.

Det fungerar ändå inte.. När jag trycker på det och öppnar filen öppnas ingenting... Har jag inte konverterat filen fel, kanske har fel inställningar i Videora..?
När jag kolla på egenskaperna på den filen jag har konverterat så är filtypen "AviSynth Script"..ska det vara det?

Tack!

Men prova att trycka på knappen jag skrev.

Men jag gjorde det..Jag tryckte på arkiv- lägg till fil i bilioteket och sen tryckte jag på öppna fil, men den öppnades inte.. den läggs inte till i iTunes... Men den konverterade filens filtyp är AviSynth Script stämmer det?.. Ska det inte var Mpg-4, eller nåt?
Tack!

Jo, mpeg--4.
Men då har du ändrat nån konstig inställning.
Inställningarna ska vara som standard som du hade från början.

Jag har inte ändrat något.. så här ser inställningarna ut..

Så ska det vara..

Aha okej... Tack så mycket.. ska testa det omnågra minuter..

Varsågod ;D

Aha okej... Tack så mycket.. ska testa det omnågra minuter..

Men det fungerar fortfarande inte.. :(.. När jag konverterar filen tar det bara en sekund.. ska det inte ta längre tid?
men när jag öppnar filen så läggs den inte in i iTunes..

Har hört talas om det problemet.
Men sök så kanske du hittar nåt.

Men jag kanske måste ha Quicktime eller?

  • Medlem
  • 2006-06-22 11:44

hehe, japp! Där har du det!

alla dem där filerna är i quicktime format nu när du säger det

hehe

och sen när du ska importera så klicka bara arkiv -> importera så e det klart

använder det programmet också och det funkar utmärkt

kram

Okey.. Tack

1
Bevaka tråden