Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtkö i iTunes

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla iPod.se läsare.

Jag har länge funderat över en funktion som jag vill se i iTunes som finns i nästintill alla andra mediaspelare. Det är en smidig funktion för att lägga upp en kö av låtar som ska spelas.

Visst man kan använda party shuffle, men det fungerar inte som jag vill. Jag vill kunna markera en låt, köra ett kortkommando för att lägga låten i kön, och sen gå vidare med det jag hållar på med.

Är det här något jag missat, eller finns det kanske något hack som gör det åt mig. Sitter på osx om det är vid intresse.

Well, tack på förhand!

Mvh, kalaserc - Flyter som en boj.

Den fuktionen saknar jag också! Sitter däremot på XP så posta gärna en lösning för den plattformen också!

Ja, den som lever får se. Skulle verkligen vara trevligt! Hoppas någon sitter inne på några knep.

"Spela upp som nästa i partyblandningen" funkar inte?

Det är väll inte så svårt att bara göra en spellista?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-27 08:23

Jag tror att det är ungefär samma som jag efterfrågat tidigare - och ja, man kan skapa en spellista, men då är det inte lika smidigt längre.

  • Medlem
  • 2006-06-27 12:54

Men vad är det för fel på "Partyblandning"? Där kan man som petern säger högerklicka på en låt och välja "Spela upp nästa i partyblandningen" eller välja "Lägg till i Partybnlandningen"

Muppo, intressant. Det låter som ett alternativ. Skulle dock vilja ha en tangentbortskombination för just det, någon som vet en?

Jag har hittat ett javascript som skapar denna funktion till iTunes.
Det fungerar dock inte om man spelar upp musik från iPoden (vilket jag mest gör), men från Biblioteket verkar det fungera fint.

Instruktion och länk för nedladdning finns här: hermandsen.dk » Blog Archive » iTunes Enqueue with JScript

Jag har ändrat lite i mitt script (tyckte det var störigt att man inte kunde pausa låten), hör av dig den som är fundersam hur man ändrar det.

1
Bevaka tråden