Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina egna bilder.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-26 16:19

Idag testade jag för första gången att lägga in bilder på min iPod. Gjorde som det stod i manualen och bilderna kan ses i iPoden.
Men jag har ett litet problem, ska man inte kunna se vilka bilder man har inlagda genom iTunes?
För just nu så kan jag bara se mina bilder genom att klicka på bilder i iPod-menyn. Sen vet jag inte heller hur jag ska göra om jag vill radera någon bild.

Hjälp en vilsen själ!

Jag är ingen expert, men jag TROR att iTunes inte stöder bilder. Alltså kan du inte se bilderna där.
Tror också att för att radera en bild (eller fler) så måste du radera eller flytta dom ur källmappen på din dator där du la in dom ifrån.
Går nog inte att radera direkt på iPoden.

Jag kan även lägga till en fråga.
Hur lägger jag in vissa bilder med hög upplösning och vissa utan?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-27 17:53

OK, tack för hjälpen, det var ju inte så svårt.

Har dock en till fråga.
Går det att lagra sina bilder i iPoden för att senare kunna lägga in sina bilder på en annan dator.
Tänkte på detta eftersom jag ska iväg på en långresa och då tar man många kort. Därför vore det praktiskt att gå in på något internetcafé, lägga in bilderna till iPoden för att sedan när man kommer hem till Sverige igen kunna föra över bilderna till sin dator.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-27 18:00

du kan ju altid lägga in bilderna på ipoden helt vanligt. alltså öppna ipoden som en extern hårdisk i den här datorn och lägga dom där. Precis som ett vanligt USB-minne. Du kommer i och för sig inte att kunna kolla på bilderna på ipoden men bilderna ligger ju där tills du kommer hem.

1
Bevaka tråden