Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda iPod på andra sätt?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HeJ!
Jag undrar om det är möjligt att ladda iPod:en från ett vanligt eluttag, för om man ska resa bort så har man oftast ingen dator..
Tack!

Du kan ju köpa Apples egen väggladdare som säljs som tillbehör för runt tre hundra spänn. Eller köpa en kopia för halva priset: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=100177

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-20 19:26

Klart de fins. Gör som Xevious sa. Eller köp en billigare variant http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=100199 Den är inte gjord för video, men funkar för mig i alla fall..

Finns billaddare oxå http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=100177

Vad är det för skillnad på dem?

Bättre kvalitet och garanti på Apple's.
Den andra är ju en billigare "pirat-kopia."

Men vilka laddare funkar till vilken iPod egentligen?

Piratladdare i all ära, men det verkar ju vara problem att få dem att funka
som de skall. Jag köpte en usb-laddare på claes ohlsson och den funkar
till min ipod mini men inte till min ipod video.

Den här diskussionen har varit uppe ett par gånger förut, men det verkar
aldrig ha blivit något definitivt svar. Någon som vet hur det ligger till?

Finns det någon laddare (förutom apples egen svindyra) som funkar till
iPod video?

/Martin

Teknikmagasinet's laddare funkar till 5G, Nano och Mini 2G

Jag har hört att expert ska han laddare för ipod. När du köper den för ett vanligt el-uttag skall du tydligen få med en bil laddare också. Fick detta tipset idag så jag har dock inte hunnit kolla upp det än. Fick tipset av en nano användare men skulle tro att den funkar lika bra på video. tror den kostar 199 kr lr nåt. så det är ju prisvärt.

  • Medlem
  • 2006-06-29 12:54

Funkar alldeles utmarkt med min laddare fran g4-20gb att ladda min ipod 5g-30gb:)
sa fall ni hade ipod g4 anvand laddaren ni fick med da..

Men wtf det finns en helt okej på iStuff.se

  • Medlem
  • 2006-06-30 22:36

Kan man använda Mini 1G väggladdare till G5?

om man har en billaddare kan man lyssna på musik samtidigt som man laddar den då.och kan man koppala in ipoden till bilstereon

kop en gear4 adapter: Intropris.se - Plasma HD TV - MP3 - MP4 - Mobil smycke, fashion & Tillbehör

da kan du ladda den vart du vill och nar du vill

  • Oregistrerad
  • 2006-07-15 15:53

Jag har en iPod Video 30gb. När jag inte har datorn på och inte orkar sätta på den, då lånar jag min broders laddare som egenligen är till för iPod 40gb G4. Men det funkar utmärkt.

Ska köpa en 5G om några dar och har lite frågor angående laddningen av en iPod:

Är det någon skillnad på batteriladdningen om man jämför en USB 1.0/1.1 med en 2.0?
Är det någon skillnad på laddningen mellan en nät/res/väggladdare och laddning i datorn?
Är iPods egen 300-kronors väggladdare verkligen bättre än dom andra billigare 'unofficial' varianterna?

Ursprungligen av andreasdahl:

Ska köpa en 5G om några dar och har lite frågor angående laddningen av en iPod:

Är det någon skillnad på batteriladdningen om man jämför en USB 1.0/1.1 med en 2.0?
Är det någon skillnad på laddningen mellan en nät/res/väggladdare och laddning i datorn?
Är iPods egen 300-kronors väggladdare verkligen bättre än dom andra billigare 'unofficial' varianterna?

Ingen skillnad på USB 1 el 2, bara strömmen används till laddningen. Fast att överföra låtar med usb 1 måste vara fruktansvärt drygt :eek:
Om du inte pallar/vill ha datorn igång bara för att ladda batteriet är en väggladdare rätt bra... ingen större tidsskillnad dock (om du inte lägger in/ut material förståss).
Köpte en reseladdare in en officiell Apple-affär för 99:- (originalen var slut eller nåt), funkar hur bra som helst till min 5G:)

Ursprungligen av andreasdahl:

Är det någon skillnad på laddningen mellan en nät/res/väggladdare och laddning i datorn?

Laddning via datorn ger inte lika lång speltid, som laddning via vägg uttag.
Enbart c:a 80% av kapaciteten har jag för mig jag läste(även om indikatorn visar fullt, går laddningen alltså ur snabbare).
Varför vet jag inte...

Tack för era snabba svar Ska åka till Kalmar idag, och kommer förmodligen plocka upp en väggladdare där då..

Fabricman112: Mmm, USB1.0 lär väll vara lite väl drygt, fast jag bryr mig inte så mycket om överföringshastigheten då man endå kommer göra det så sällan; utan det jag oroade mig lite för var batteriladdningen och att det kanske inte skulle ladda så bra som det borde... Tack igen för svaren

1
Bevaka tråden