Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp - Felmeddelande på Ipod!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-08 19:46

Hej,
min 20g Ipod med klickwheel utan färgskärm visar bara ett felmeddelande när jag startar den i form av en windowsmapp och ett utropstecken. Jag kan koppla in den till datorn och spela några av filerna från den men utforskaren hänger sig alltid efter någon minut. Jag kan inte uppdatera den för jag har senste mjukvaran och när jag försöker formatera den står det "Kunde inte slutföra formateringen...".
Jag bor i Göteborg, kan jag lämna in den någon stans eller hur ska jag gå till väga?

Vore tacksam för hjälp!

/Jens

  • Medlem
  • 2006-07-09 15:33

Tack men har prövat apples råd!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-07-09 18:34

Då kan det tyvärr vara disken som är på väg att ge upp...

Min är samma modell och gör precis samma sak men ibland visar den en ledsen iPod också.
Man hör hårddisken arbeta i ungefär tre sekunder sedan låter det klickkledonk och den stannar, sedan fortsätter den och börjar om igen.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-16 14:23

jisses, kolla FAQen eller anvand sokfunktionen...

FAQen hjälpte inte ett dugg. Och andra inlägg hittar jag inte vad gör jag då ufred?

Jag hade samma klickande ljud från min iPod 4G. Detta löste sig genom att hålla iPoden i ena handen och sen slå ganska hårt på baksidan av ipoden med andra handen, under uppstarten. OBS. detta är sista utvägen om du inte får igång iPoden.

Jag läste en annan tråd och den sa att man kunde öppna ipoden och sedan koppla i och ur hårddisken och det fungerade utmärkt för mig pröva det!

:S det hände nu för mig, en ledsen ipod o en hemsida kommer upp, o inget händer den bara stängs av,

Ska jag försöka koppla ur hårddisken kommer jag pajja den helt:S

Finns de inget med man kan göra:O?

Reggade mig för att min gör exakt samma.. En ledsen ipod kommer upp och sedan stängs den av. Har testat att ladda den och datorn hittar den inte när jag kopplar in den (död ipod visas igen)... kan man typ lämna in den eller vad sk aman göra

En grej till är det samma fel om det är en ledsen ipod som när en mapp och utropstecken visas. För jag kan inte hotta support om ledsen ipod ><

Jag är här av samma anledning som Cetamora. Vad kostar det att skicka iväg den och få den reparerad nu när garantin gått ut? Min hängde sig när jag skulle föra över en massa filer från min gammla pc till macen och formaterade den lite fram och tillbaka mellan systemen.

Eller så kopplar ni ur hårddisken och kopplar i den och den fungerar.
Är den trasig och garantifri har man ju inget att frukta.

1
Bevaka tråden