Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har stött på gigantiska problem. HJÄLP!!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Nano har helt ballat ur.
Det började med att jag uppdaterade den med 2006-06-28 uppdateringen.
När det var klart så hängde sig uppdateraren och i iPoden så blinkar det bara "Koppla inte från". Sedan dess känner inte Itunes av poden och uppdateraren hänger sig hela tiden, även de gamla. Jag har varit tvungen att köra säker borttagning av maskinvara för att kunna få loss den. Men då har jag varit tvungen att avsluta en del processer först i aktivitetshanteraren, främst iPodService.exe. När jag väl fått loss den så finns ingen musik kvar trots att det står att det lediga utrymmet är inte är max. Poden kommer upp som en extern disk i Den här datorn men klickar man på den så hänger det sig. Jag provade att titta i Datorhantering och då står det att diskutrymmet är 100%. Jag funderade att formatera den där men efter att ha läst en del på forumet så gjorde jag inte det.

Är det någon som haft liknande problem? Några förslag på vad jag kan göra? Är det bara att skicka in den kanske? Jag kan ju inte återställa den i uppdateraren för den hänger sig. Finns det något annat sätt?

Är väldigt tacksam för hjälp här. // Martin

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-06 21:50
Ursprungligen av flensen:

Min Nano har helt ballat ur.
Det började med att jag uppdaterade den med 2006-06-28 uppdateringen.
När det var klart så hängde sig uppdateraren och i iPoden så blinkar det bara "Koppla inte från". Sedan dess känner inte Itunes av poden och uppdateraren hänger sig hela tiden, även de gamla. Jag har varit tvungen att köra säker borttagning av maskinvara för att kunna få loss den. Men då har jag varit tvungen att avsluta en del processer först i aktivitetshanteraren, främst iPodService.exe. När jag väl fått loss den så finns ingen musik kvar trots att det står att det lediga utrymmet är inte är max. Poden kommer upp som en extern disk i Den här datorn men klickar man på den så hänger det sig. Jag provade att titta i Datorhantering och då står det att diskutrymmet är 100%. Jag funderade att formatera den där men efter att ha läst en del på forumet så gjorde jag inte det.

Är det någon som haft liknande problem? Några förslag på vad jag kan göra? Är det bara att skicka in den kanske? Jag kan ju inte återställa den i uppdateraren för den hänger sig. Finns det något annat sätt?

Är väldigt tacksam för hjälp här. // Martin

Har haft exakt samma problem. Pratade med Apple över telefon. Det tog 75 mi nuter innan problemet var löst.

Så här gjorde vi i mitt fall.

Efter att ha testat att avinstallera Itunes och Ipod Updater utan resultat fick jag till slut högerklicka på Ipoden (Flyttbar disk) och formatera. Sen var det bara att köra Ipod uppdateraren och köra återställ. Visserligen försvann musiken men jag har ju rubbet i min bärbara.

I ditt fall verkar du inte kunna högerklicka på Ipoden i den här datorn. Observera att det tog mig flera minuter innan datorn svarade. Timglaset jobbade på ett bra tag innan dialogrutan dök upp. Prova således igen och ha tålamod. Fungerar det ändå inte, gör en systemåterställning och välj någon dag innan du uppdaterade Ipoden.

Hoppas det löser sig.

Peo

• Oregistrerad
  • 2006-07-10 14:55

Så det räcker alltså med att formatera ipoden (den flyttbara disken) i windows? Man förstör inte nåt då alltså? Och när man formaterar - använder man fat32 eller ntfs?

• Medlem
  • 2006-07-11 03:18

Du förstör inget genom att formatera ipoden (dess hårddisk). FAT32 ska det vara.
Lycka till!

• Oregistrerad
  • 2006-07-11 06:07

Ok - och ska jag använda snabbformatering eller normal?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-11 15:38

Jag körde normal men det spelar förmodligen ingen roll.

Funkade fint

Tack så mycket för hjälpen! Det fungerade perfekt.

• Oregistrerad
  • 2006-07-11 21:03

Samma här! Tack tack - det funkade utmärkt här också!

Tack för hjälpen. Jag satte hjärtat i halsgropen ett tag där

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-13 22:52

Kul att det verkar ha löst sig.

Jag blev också alldeles kall när Nanon strejkade.

1
Bevaka tråden