Eftersom så många är intresserade av att montera in podden i bilen så tänkte jag visa att det går väldigt bra utan att pussla med halvfärdiga komponenter som egentligen är till för nåt annat.
Jag sökte länge efter bra prylar att använda för att installera iPoden i vår Toyota Avensis. Till slut valde jag en hållare från Brodit . Dessvärre verkar de inte ha nån försäljning över webben så jag ringde upp och frågade efter en återförsäljare i Stockholm. De tipsade då om Sladdlöst som ligger på Tantogatan 43. 445 pix skulle de ha för fästplattan till bilen och hållaren till podden. Jag beställde och två dagar senare kunde jag komma och hämta den.
Sen så skulle man ha in ljudet i bilstereon. Den Clarion stereo som följde med när vi köpte bilen har inga ingångar så istället för att köpa en ny så valde jag att köpa en FM-sändare. Valet var enkelt eftersom jag inte hade nåt intresse av att använda sändaren någon annan stans än i bilen. Jag valde en iCarPlay från Monster Cable som kostade 58$ på Amazon. För det första så slipper jag plugga in två prylar (laddare och sändare) och dessutom tycker jag det ser mycket bättre ut med en svart kabel istället för de vanliga vita. En annan fördel med iCarPlay är att det är löjligt enkelt att byta frekvens, tryck på den röda knappen och den hoppar vidare till nästa. Om inte annat så känns den betydligt trafiksäkrare än tex iTrip.
Så här blev det i alla fall.
Jag tycker det blev rätt snyggt fast jag är lite missnöjd med kabelinfästningen. Jag använde kabeltape och den syns dessvärre lite för bra. Jag skall fixa en limpistol och göra om det.
'amo