Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formaterat ipoden fel

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-05 16:44

Jag har en kompis som har en ipod 20gb. Han har haft massa problem med den och lyckades få en ny precis innan garantin gick ut. Nu är det bara så att när han pluggande in den i datorn och sa datorn att den flyttbara disken inte är formaterad, vill du göra det nu. Han kan inte allt för mycket om datorer, så han tryckte ja. Sen när han såg att det skulle ta flera timmar så avbröt han efter kanske tio minuter.

När man startar ipoden nu kommer den där mappen upp där det står att man ska kontakta supporten. När man pluggar in den i datorn så börjar den laddas och symbolen koppla inte ifrån blinkar, men datorn upptäcker inte ipoden. Det går altså inte från det här läget att göra en återställning via ipod updater. Om jag sätter ipoden i disk mode (trycker select och menu knappern och sen select och play) och kopplar in den i datorn, går hela datorn så otroligt segt. Det går inte att göra nånting alls med den. Jag har startat ipod updater och låtit ipoden varit inkopplad i tio minuter i det här läget, men datorn går så sjukt segt och ingenting händer. När jag kopplar ur ipoden sen står det att den inte går att mounta (eller nå sånt) i ipod updater, och windows säger att det är ett skrivfel på den enhet.

Så vad kan göras? Går den att fixa? Garatin är slut så det går inte få någon ny. Skulle tacka för svar för jag är helt slut på idéer nu över vad jag ska göra.

http://h18007.www1.hp.com/support/files/hpcpqdt/us/download/20306.html Ladda ner detta programmet och formatera om iPoden med det. Du behöver nog sätta den i diskläge innan. Efter formateringen återställ med ipod updater.

• Oregistrerad
  • 2006-01-06 00:54

Nu fick jag den att fungera. Prova programet du tipsade om, men det vill inte funka riktigt. Innan hade jag dock provat en sista gång via ipod updater, men jag trode programet hängde sig igen. Hela datorn gick riktigt segt, men helt plötsligt efter 20 minuter lyckades ipod updater identifira ipoden. Jag tryckt på återställ och efter ytterligare 20-30 minuter fungerade ipode perfekt!! Sån tid ska det ju inte ta, men nu fungerar den underbart igen. Tack för svaret ändå

Jag Har också problëm med min Ipod fast det är en mini.
Laddade ner programmet från Hp men det står "there is no media in the specified device." antar att den gjort sitt i denna världen men tack ändå för tipset

JAG ÄLSKAR DIG SE[BBB]E! Love you love you love you!

• Oregistrerad
  • 2006-04-25 21:23

Länken är död ... har samma problem som trådskaparen ...

nnå som har en ny länk har även jag oxå samma prob som trådskaparen

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-07-11 11:25

Testa följande (från FAQ:n):

Instruktionerna gäller Windows, men motsvarande kan göras i OS X med.

Om det är så illa att iPoden inte ens dyker upp i Utforskaren (alltså inte heller i iTunes) kan man göra på följande sätt:
Högerklicka på Den här datorn, välj Hantera. Gå till Diskhantering. Om din iPod syns där, högerklicka på den och välj Ta bort partition (gör detta för alla partitioner på iPoden om det finns flera). Högerklicka igen på din iPod och välj Formatera.
När formatteringen är klar kan man köra iPod update, lämpligast genom att ladda ner den senaste versionen från Apple.

Tack till beovox för tipset!

Jag måste ha programmet!

Finns det ingen annanstans man kan hitta det där HP-programmet? Jag måste ha det. Min iPod är död!!!

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-07-17 19:00

Kel_Varnsen: Har du testat mina instruktioner ovan? Jag skulle gissa att det är nåt liknande som HP-programmet gör.

1
Bevaka tråden