Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ser bara svart.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-19 21:57

Äntligen har man fått sin efterlängtade iPod Video 30 GB. Efter att ha uppdaterat podden upptäckte jag att dom filmer som jag lagt in i iTunes inte kom med på podden (förutom ett par som va i iPod format). Jag konverterar då ett par mindre filmer i itunes, men inget händer när det kommer in i ipoden, och i itunes är bilden bara vit, och ljudet från videon hörs. Senare får jag tips av en kompis att ladda ner Videora iPod Converter. Väl när man konverterat en film där testar man om det funkar i tunes, vilket det gör, men så klart inte på iPoden. Vad ska man göra för att filen ska spelas upp?? blir galen på podden. har inte någon större lust att bara se reklamfilmer med Joga Bonito^^

• Medlem
  • 2006-08-22 16:21

Problemet fixat!

JAg vet vad som gjorde att det inte gick att konvertera så man såg filmen eller hörde ljud.
När jag skulle "Transcodea" filmen så hade jag tidigare valt "formatet" H264/320x240/16:9/640kbps Stereo/128kbps. När jag senare kollade på rull-listen så hittade jag ett annat format; MPEG-4/Movie (0-2h). när jag sen konverterat filmen så funkade det utan några problem:P Sen kan ni fixa inställningar för uppspelningen och så på Setup.

1
Bevaka tråden