Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
nu har man då börjat med spel-listor.
gjorde listor ifrån library.
la till låtar som inte fanns på nanon och låtar som fanns där.
la till vissa låtar på två olika listor ibland tre.
nu har jag ibland 2 ex av samma låt på poden. ibland 1 och ibland 3. räcker det inte med 1 ex av en låt som "länkas" till spel-listor?
eller har jag gjort fel från början?
nån som har tips på hur man gör det lätt för sig, och då inte genom smarta spel-listor?
jag hade både dubbletter och trippletter (svenska?). Jag hade några album på podden, gjorde låtlistorna från itunes och bibblan, jag drog dem från bibblan till en lista jag hade i itunes som jag sedan flyttade till nanon. gjorde tre listor tror jag. när jag sedan flyttade över listorna så flyttade den med kopior på låtarna också från bibblan? lösningen kanske är att bara flytta över hela album och sedan göra låtlistor av dem direkt från ipoden?
svårt att förklara det här känner jag...finns det nån funktion som gör att det inte kan finnas dubbletter i itunes? för även om jag har manuellt tagit bort de överflödiga så har inte listorna protesterat...
Jag skulle vilja ha en funktion som gör att en låt kan finnas på flera album samtidigt utan att jag ska behöva ha flera exemplar av låten, förstår inte riktigt vad du menar men är det något liknande?
Jag skulle vilja ha en funktion som gör att en låt kan finnas på flera album samtidigt utan att jag ska behöva ha flera exemplar av låten, förstår inte riktigt vad du menar men är det något liknande?
Det där är många som frågar efter. Men är det olika album så är det ju olika covers tex. Och playcount/senast spelad lär ju skilja sej åt. Och vad händer när du vill radera ena albumet?
Det där är många som frågar efter. Men är det olika album så är det ju olika covers tex. Och playcount/senast spelad lär ju skilja sej åt. Och vad händer när du vill radera ena albumet?
Inte alltid olika låtar. Jag har en massa samlingsskivor.
mja...jo.det kan man nog säga. mitt problem kanske snarare är att min ipod tog en lista som ett nytt album och sen hade jag vissa låtar som jag inte hade där innan (allt gott) men också en del låtar som fanns både två och tre gånger.
àr nu bortrest och har spelat upp làtar med nanon genom en aux-utgàng och eftersom jag har 2 ex av vissa làtar spelas de upp i rad om de spelas upp fràn artisten..nàr làten upprepas spelas ut-ljudet upp mycket làgre àn fòrsta gàngen? hur kommer det sig?
Ett tipps är att om du öppnar iTunes, visar ditt Bibliotek, och sedan trycker 'Redigera' - 'Visa Dublettspår' så ser du alla låtar som det finns mer än en av.. Ganska bra funktion om man vill rensa upp lite på sin iPod/iTunes.
Ett tipps är att om du öppnar iTunes, visar ditt Bibliotek, och sedan trycker 'Redigera' - 'Visa Dublettspår' så ser du alla låtar som det finns mer än en av.. Ganska bra funktion om man vill rensa upp lite på sin iPod/iTunes.
Jo, men det vill man ju inte alltid göra. Jag kanske inte vill att en låt ska saknas på en samlingsskiva.
Nä, det är sant; det är väl egentligen bara bra om man har en mapp på datan med 'blandad' musik (som jag), där det finns låtar som man t.ex. redan har på en skiva.
Annars så vore det ju bra om det fanns ngt sätt att, som du va inne på innan, skapa genvägar istället för dubletter om man har dom i flera olika album. Tror inte det går dock..