Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kombinera två spår till ett?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag läste i iPodboken att man kunde göra 2 spår till ett, men jag har glömt hur...
Någon som vet hur?

Om du har original-CD:n kan du innan du importerar välja "Sätt ihop CD-spår" och importera om dom.
Annars, sök på versiontracker.com efter "join mp3". Finns ett antal mjukvaror till både Mac och PC.

mp3 merge finns det väl ett som heter. Har det iaf, kommer inte riktigt ihåg vad det heter men det finns en länk till det i tråden om hur man gör en ljudbok.

ok tack!

Kombinera 2 spår? Menar ni att nästa låt börjar direkt efter den första eller...? Definiera kombinera.

ilcapo: Hon skriver ju i första inlägget att hon vill göra två spår till ett, dvs sätta ihop två låtar. Vad var det du inte förstog i det..?

Kombinera är inte det samma som att klistra ihop 2 låtar eller att sätta ihop 2 låtar. Så det var därför jag blev lite förvånad av ordet "kombinera" för hur i h!/&#¤e kombinerar man 2 låtar??? Ska första artisten sjunga en refräng och den andra artisten sjunga en annan refräng direkt efter eller? hahaha :rolleyes:

Finns ett litet otrevligt program som heter Amadeus II som man kan joxa med... Det kan klippa isär, lägga ihop, konvertera format och säkert en massa annat trams som man måste vara ljudtekniker för att ha nytta av... Kommer inte ihåg hur jag hittade det, men Google brukar ju vara bra på sånt. Tror det var en såndärna fin testperiod på trettio dagar, men det var inga problem som tur var...
Det kan vara ganska långsamt ibland, men hellre det om man får bra kvalitete på filerna! Har använt det mycket till att "klippa isär" mp3:or från vinyl, som således varit ett enda långt spår av en hel skiva. Amadeus letar alldeles på egen hand upp de tysta mellanrummen och sedan är det bara att "ta isär" och vips har man låtarna för sig!

Kanske fel tråd, men viss relevans finns ju...

1
Bevaka tråden